L’àrea d’Infraestructures i Obres/Activitats informa sobre la situació de l’ocupació de la via pública en el passeig del Mediterrani.

L’equip de govern actual hereta de l’època PP-CIPAL un problema amb el carril bici que s’agreuja en la zona sud de la nova platja al front litoral. Ací el carril bici travessa pel mig de les terrasses de determinades activitats hostaleres. Això, d’entrada, suposa un problema de seguretat que afecta als cambrers i ciclistes que necessariament coincidixen creuant pel mateix lloc, la qual cosa suposa una elevada probabilitat d’accidents. De fet, es tal el perill que en anys anteriors el carril bici ha estat tancat al pas de bicicletes en període estival per evitar eixa situació.

El treball que s’ha fet estos últims mesos ha sigut informar des del primer moment a través de les reunions mantingudes entre regidor i hostalers sobre la situació de sobreocupació de la via pública amb excés de taules, cadires, para-sols anclats a terra i cartelleria, tot prohibit per l’actual ordenança reguladora d’ocupació de la via pública. Després d’eixe procés informatiu, es va transmetre a la policia per escrit la situació per a que prenguera mesures en aquells casos en què la situació continuava sent d’ocupació excessiva de la via pública. El treball de la policia constarà de dues fases, la primera de nou informativa i la segona executiva. La intenció de l’equip de govern no és utilitzar mesures sancionadores per a no perjudicar-los econòmicament, però han de ser conscients que tenen l’obligació d’ajustar-se a l’ordenança.

El regidor de l’àrea, Roque Ferrer, ha mantingut al llarg d’estos mesos de responsabilitat diverses reunions amb els hostalers de la zona, tant de manera conjunta com individual per exposar estes qüestions. Quan esta setmana alguns dels hostalers van acudir a l’Ajuntament –tot i que ja se’ls havia confirmat una reunió el pròxim dijous-, el regidor de l’àrea es trobava en eixe moment atenent a un altra reunió, se’ls va indicar que esperaren a la fi de la reunió, però no ho van fer. Sols per eixe motiu no se’ls va poder atendre.

Els hostalers es resistixen a perdre una concessió atorgada pel govern del PP-CIPAL, que s’escapa de la regulació de l’ordenança vigent, pero que l’àrea d’Infraestructures està disposada a reconduir per a garantir per una banda la seguretat tant dels empleats que treballen sobre la via pública com d’usuaris del carril bici. Més encara, explica Roque Ferrer, “ la nostra responsabilitat és garantir el dret dels vianants a poder disfrutar d’un espai públic lliure d’obstacles que permeta el trànsit de persones discapacitades i carros de bebés. Tots hem de ser conscients que l’espai és comú i que s’ha de regular la seua ocupació”.

Comparteix

Icona de pantalla completa