En l’últim ple es va aprovar una ordenança per a regular mesures excepcionals que afectarien a l’abastament d’aigua, en el cas d’establir l’escenari d’emergència per sequera, és a dir, la fase extrema o quarta.A dia d’avui, el context vigent és el d’alerta o fase tercera, just el que precedeix a l’escenari d’emergència. Per tant, si no plou amb rigor d’aquí a l’estiu previsiblement s’establirà l’estat d’emergència amb una elevada probabilitat.

La decisió d’aprovar l’ordenança per aplicar mesures excepcionals en cas de sequera, s’ha pres per prioritzar l’abastament d’aigua potable. D’una banda, per anticipar-se a possibles restriccions i evitar talls, davant d’un escenari de dificultat i, d’altra banda, defugir l’alarma social que cita i fomenta el Partit Popular que sí perjudicaria el sector turístic així com als residents del municipi.

És una eina que ens permetria anticipar-nos a mals majors, basant-nos en paràmetres com el consum mitjà per abonat que s’estableix en 11.66 m3 / mes, el qual ens serveix de referència per a establir mitjançant Decret la quantificació de consum màxim per abonat. El que es pretén evitar són els abusos en el consum dels recursos hídrics, que en alguns casos estan molt per sobre de la mitjana aritmètica, com els casos intolerables de més de 100 m3 / mes d’alguns abonats que evidencien el mal ús dels recursos hídrics per abastir subministraments que no són bàsics. A partir de la xifra de referència aprovada per decret, es procedirà a sancionar aquestos usos abusius que van en detriment de garantir el subministrament per a usos bàsics de la població. Per a això es farà servir la lectura del preceptiu cabalímetre homologat i s’establirà un període d’al·legacions.

S’ha pres aquesta mesura a Altea, a diferència d’altres municipis de la Marina Baixa, que només es proveeixen d’aigua del Consorci, per què el nostre municipi té la singularitat de proveir-se a través d’un sistema mixt, és a dir, de diverses fonts hídriques que no totes són tan garants ni tenen un protocol de sequera com el Consorci.

Lamentablement, la preocupació del Partit Popular no és que es garantisca el subministrament d’aigua per a usos bàsics dels veïns d’Altea a través de la conscienciació de l’ús racional d’aquest recurs bàsic, com sí pretén aquest govern amb aquesta eina. “Nosaltres, al contrari que el PP, tenim clar que no hem de permetre usos accessoris com l’ompliment de piscines o el reg de grans superfícies enjardinades amb aigua potable quan estem patint un període de sequera tan prolongat. Hem de conscienciar els nostres conciutadans i les persones que ens visiten en època estival de la necessitat de fer un ús responsable de l’aigua. Per això, l’actitud del PP ens sembla absolutament irresponsable”.

Comparteix

Icona de pantalla completa