Aquest tractament fa que no s’incremente la població, sense tindre altres efectes secundaris per als coloms. És un pinso que que no és nociu, ni té contraindicacions, sent un tractament molt menys agressiu que els realitzats actualment.
Jordi Martínez, regidor de Medi Ambient, explica que, «aquest tractament estem realitzant-lo com a prova pilot, d’ací uns mesos es podrà quantificar i veure l’eficàcia». Martínez ha insistit en que «aquest tractament evita la reproducció i permet un descens de la població de manera natural».

