Aquesta setmana es van reunir a l’Ajuntament d’Alcoi, la comissió d’arbitratge de terrasses, creada a partir de la nova ordenança reguladora de l’ocupació del domini públic municipal mitjançant taules, cadires i elements auxiliars, per a seguir el compliment de la mateixa. En la reunió estaven presents, membres del Govern, funcionaris de diferents departaments, partits de l’oposició, comerciants, hostalers, veïns i el Cap de la Policia Local.
La segona reunió de la Comissió d’arbitratge de les terrasses va tenir lloc aquesta setmana amb presència de tots els actors implicats. L’anterior va ser el passat mes de setembre, quedant convocada novament, per al proper mes de setembre.
En termes generals, els assistents van compartir l’opinió que la ordenança havia propiciat una millora en el tema de terrasses i vetlladors en la ciutat. Malgrat tot, era important continuar amb el seguiment i control amb aquells que incomplien la mateixa o, simplement, abusaven de l’ocupació de la via pública. Recordem que la nova ordenança de terrasses estableix normes molt clares sobre l’espai de carrer que es pot utilitzar per a taules i cadires, els horaris o la necessitat de posar panells informatius sobre l’aforament.
Durant la reunió, el representant de la Asociación de Turismo Interior, Joaquín Bellver, va proposar canviar el nom a la Comissió que deixaria de ser d’arbitratge per a ser Comissió Informativa sense arribar-se a cap acord. D’altra, es va destacar també que calia tenir ben censades aquelles terrasses no declarades i, per tant, que no complien amb la normativa. Per part del Cap de la Policia Local, David Lerma, present a la reunió, es va comentar que es dedicarien 2 policies per fer un estudi per a regular la situació.
Manolo Gomicia explica: «Creiem que en la reunió d’aquesta setmana es demostra que la ordenança i la comissió ha sigut efectiva, congregant a tots els actors implicats en un tema que crea molta controvèrsia. Es important seguir controlant per a que tots, puguen disfrutar del carrer: hostalers, clients i veïns i evitar, en la mesura del possible, que s’abuse del domini públic».

