Primer procés de renovació de la AVL realitzada pels propis acadèmics
El regidor de Presidència felicita Brauli Montoya pel seu nomenament com acadèmic de l’AVL
El regidor de Presidència de l’Ajuntament d’Alacant, Natxo Bellido, vol felicitar públicament al professor de la Universitat d’Alacant Brauli Montoya que ha estat triat acadèmic de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en el primer procés de renovació d’esta institució estatutària que ha sigut realitzada pels propis acadèmics, fins ara s’havia fet els nomenaments a proposta de les Corts Valencianes.
El professor Montoya, compta amb una trajectòria molt dilatada d’estudi de la llengua pròpia en les comarques meridionals del País, i és l’autor dels estudis més rigororos sobre l’evolució i pervivència del valencià a la ciutat d’Alacant, destacant el seu llibre, que ha esdevingut un clàssic, “Alacant, la llengua interrompuda”.
A més, a més el professor Montoya ha estat en contacte i col·laboració amb l’Ajuntament, i en concret en l’Oficina de Promoció del Valencià, que depèn de la Regidoria de Presidència, des que el nou equip de govern plural va marcar la recuperació de l’ús i el prestigi del valencià a la ciutat com un dels senyals d’identitat del projecte del canvi que s’inicià el mes de juny del 2015. En paraules del regidor de Presidència, Natxo Bellido “És una bona notícia per a la ciutat d’Alacant que Brauli Montoya, ben coneixedor de la situació de la llengua en el sud del País Valencià, siga una de les noves veus de l’AVL, i estem ben segurs que la seua nova responsabilitat en esta institució servirà, a l’igual que ha passat amb la UA, per a coordinar activitats i estratègies per a recuperar la llengua pròpia d’Alacant com un instrument de comunicació i cultura viu a la nostra ciutat”.
