Matilde Francés destaca la senzillesa i higiene del sistema de recollida de mostres d’excrements “que pot ajudar a salvar vides”
La regidoria de Sanitat de l’Ajuntament d’Ontinyent i el departament de Salut Pública Xàtiva-Ontinyent han fet una crida a les al voltant de 8.000 persones d’entre 50 i 69 anys de la localitat a participar del programa de detecció precoç del càncer colorrectal impulsat per la conselleria.
La regidora de Sanitat de l’Ajuntament d’Ontinyent, Matilde Frances, que compareixia hui davant els mitjans juntament el director de Salut Pública del Departament Xàtiva-Ontinyent, Guillermo Jorques, i la directora de l’Hospital d’Ontinyent, Margarita Llaudes, destacava la senzillesa i higiene del sistema de recollida de mostres d’excrements “que pot ajudar a salvar vides i que és molt important, perquè és un tumor freqüent en la població, el segon després del de pulmó en els homes i el de mama en les dones, a més amb tendència a augmentar”, assenyalava.
Totes les persones empadronades a la ciutat en la referida franja d’edat rebran als propers mesos cartes per participar en el programa amb una targeta d’invitació que es podrà reenviar per correu postal per tal de rebre al domicili el material necessari per a la recollida de la mostra, de manera totalment gratuïta.
En tot el procés de desenvolupament del programa intervenen tant atenció primària com atenció especialitzada dels hospitals d’Ontinyent i Xàtiva. Per a més informació es pot telefonar al 962249280 en horari de matí, consultar al metge de capçalera o a l’espai web www.cuidatecv.es

