Alumnes de l’institut Sant Vicent Ferrer protagonitzen una neteja de residus en este aiguamoll

Este mes de març, el projecte Participa!, iniciativa que impulsa l’Ajuntament de Sagunt (Camp de Morvedre, València) i la Comissió d’Educació Ambiental d’Acció Ecologista-Agró, ha arribat a la Marjal dels Moros, on els alumnes de l’Institut d’Ensenyament Secundari (IES) Sant Vicent Ferrer han retirat tot tipus de residus en séquies i canals d’este aiguamoll. A més a més, els adolescents també han plantat lliris grocs (Iris pseudacorus) en la zona de la neteja. Esta activitat és la tercera que desenvolupa el projecte Participa! des de l’inici de l’any. En gener, els alumnes de l’IES Clot del Moro van protagonitzar una plantació al Riu Palància i en febrer els de l’IES Jorge Juan van posar el seu granet d’arena per a embellir la Casa Penya.

El projecte Participa! és una iniciativa que perseguix fomentar la participació ciutadana i la implicació en la defensa del medi ambient entre els alumnes de 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) de Sagunt (Camp de Morvedre, València). Amb estos objectius, els nostres companys de la Comissió d’Educació Ambiental d’Acció Ecologista-Agró primer visiten els diferents Instituts d’Ensenyament Secundari (IES) de la capital del Camp de Morvedre i després realitzen un voluntariat mediambiental amb els adolescents.

Cada centre elegix l’espai natural on vol posar el seu granet d’arena. Concretament són els propis alumnes qui decidixen on actuar. Els últims en entrar en acció fins ara han sigut els de l’IES Sant Vicent Ferrer que, com en anys anteriors, han protagonitzat una neteja de residus i una plantació de lliris grocs (Iris pseudacorus) en séquies i canals de la Marjal dels Moros. Amb esta intervenció, realitzada el passat 11 de març, els adolescents volen conscienciar a la resta de la ciutadania sobre la problemàtica dels residus abandonats i denunciar la mala pràctica d’utilitzar les séquies com a abocadors.

En febrer i gener, els protagonistes del projecte Participa! van ser els alumnes dels IES Jorge Juan i Clot del Moro. Els primers es van traslladar el 25 de febrer a la Casa Penya per a embellir el centre d’educació i voluntariat ambiental de la Marjal d’Almardà-Almenara. Com? Doncs, plantant lliris grocs en les séquies i canals dels seus voltants. Per la seua part, els adolescents del Clot del Moro van realitzar una plantació al Riu Palància el dia 28 de gener. Concretament a l’Assut de Pedres Blaves, que van pintar de verd amb llentiscles (Pistacia lentiscus) i baladres (Nerium oleander).

Embellint Casa Penya

Duna Platja Port Sagunt

Plantació riu Palància

A més a més d’estos tres instituts, des de l’inici del curs 2015-16 altres dos centres s’han sumat ja al projecte Participa! Es tracta dels IES María Moliner i del Camp de Morvedre, que la passada tardor van posar el seu granet d’arena per a millorar els valors naturals de la platja del Port de Sagunt.

Fins al moment, uns 250 adolescents de la capital del Camp de Morvedre s’han implicat en esta setena edició del Participa! que, com el Dia de l’Arbre Escolar i la Colla Verda, forma part del programa municipal d’educació i voluntariat ambiental de Sagunt. Des de la Comissió d’Educació Ambiental d’AE-Agró volem agrair la confiança dels instituts en este projecte i reconéixer el treball dels professors i dels alumnes, que pam a pam han fet seua esta iniciativa.

ENTRA EN ACCIÓ AMB AE-AGRÓ

Comparteix

Icona de pantalla completa