Sota la batuta experimentada d’Inma Mateu Fortuño com a directora de les 70 dones que integren la Banda Simfònica de Dones de la FSMCV, aquest diumenge ens delectaran amb un concert en commemoració del Dia Internacional de la Dona, a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), a les 12 del migdia.
Clarinets, tubes, violoncels… corda, percussió, i vent s’uniran en excepcional harmonia sota la batuta d’Inma Mateu que, en commemoració del Dia Internacional de la Dona, dirigirà a la Banda Simfònica de Dones de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV). Tindrà lloc en l’ADDA aquest diumenge 6 de març i està patrocinat per Bankia i la Fundació ADDA. L’entrada és gratuïta fins a completar aforament.
Aquest concert dirigit i executat per dones “ens agradaria que siga un esdeveniment que perdure cada any, ja que hem de posar el nostre granet d’arena respecte a la desigualtat de la dona,
perquè encara que es pensa que en l’actualitat ja quasi aquesta no existeix, encara queden barreres que hem de trencar” afirma Inma Mateu, directora en aquesta ocasió de la Banda Simfònica de Dones FSMCV, amb més de 20 anys dedicats a la direcció de banda i orquestra en les nostres Societats Musicals.
El repertori de les obres a interpretar està dedicat a compositors i compositores d’Alacant i algunes de les peces no han sigut estrenades encara.
A part de la formació bandística, es compta amb la col· laboració de la pianista Amelia Medina Sendra, filla d’una de les compositores, que estrenarà l’obra “Hacia el más allá” de Dolores Sendra. També participen les veus infantils de María García Torres, Héctor Gregori Mas i Paula Sabater Mayans, tots ells alumnes del Conservatori “Josep Climent” d’Oliva.
Diverses entitats contra la violència de gènere
A més, la Banda Simfònica de Dones de la FSMCV se sumarà a la “Primavera Educativa” de la Conselleria d’Educació participant en una proposta del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana denominada “Tu eres la peça clau”, una campanya enfocada a la lluita contra la violència de gènere i la desigualtat.
“Desitgem col· laborar amb totes les iniciatives que porten a crear una societat millor. Quan el
Consell Escolar de la Comunitat Valenciana ens va proposar unir-nos, no ho vam dubtar. A més, el projecte tindrà la seua prolongació en les diverses escoles de la Comunitat Valenciana, on aquesta vegada els xiquets seran els protagonistes” comenta el President de la FSMCV, Pedro Rodríguez.
Per a açò, les músiques realitzaran una estructura formada per peces individuals amb un missatge personal compromès contra la violència de gènere. Amb aquestes peces es construirà una estructura com a símbol d’aquesta lluita, mostrant-se en el hall de l’ADDA.
Aquest concert és una mostra de col· laboració entre entitats privades i institucions públiques que col· laboren a través d’una activitat organitzada per la FSMCV i posa de rellevància la transversalitat social del moviment bandístic valencià també en el que afecta a la igualtat i la violència de gènere.
Les Societats Musicals estan en l’actualitat funcionant com a element integrador de la dona, amb una presència en les últimes generacions de músiques que ha deixat de ser testimonial per a ser paritària i fins i tot majoritària en alguns casos.
Història de la Banda Simfònica de Dones de la FSMCV
La Banda Simfònica de Dones de la FSMCV naix el passat any amb motiu de la commemoració del dia Internacional de la Dona mitjançant un concert que es va realitzar en el Palau dels Arts
de València, sota la direcció artística de Beatriz Fernández.
Després de l’èxit obtingut es repeteix el projecte, aquesta vegada en la província d’Alacant. El procés d’inscripció, obert a qualsevol música, major de 18 anys, procedent de la Comunitat Valenciana i pertanyent a alguna de les Societats Musicals federades, va ser tancat el passat 5 de febrer.
Durant el procés de selecció es van presentar 120 sol· licituds per a la participació en el projecte. Actualment la banda està formada per 70 músiques, pertanyents a les tres províncies i amb una passió en comú, la música.
Inma Mateu, directora Federació Musical de la FSMCV
Des de de 1997 és professora de cor i orquestra en diferents conservatoris professionals de la Conselleria com Catarroja, Ontinyent, Carcaixent, Elda i actualment al conservatori professional «Josep Climent d’Oliva».
Ha dirigit diferents bandes de música com la S.M.de Benicolet, La Tropical de Benigànim, l’O.M. de la Canyada, la S.M. de Beniatjar, la Banda Simfònica del Conservatori Professional de Carcaixent, del Conservatori Professional d’Ontinyent i del Conservatori Professional d’Elda. I orquestres com la de l’Ateneu de Cullera, l’Orquestra del Mediterrani de València, Ciudad de Torrevieja i l’Orquestra del Conservatori de Carcaixent. També ha dirigit diferents cors, entre ells el Cor de L’Eliana, la Coral Inesina de Benigànim i el cor de Castelló de Rugat.
1a PART
– EL TAMBOR DE GRANADEROS, de RUPERTO CHAPÍ
– EL SUSPIRO DEL MORO, de LOLA VITORIA
– TARDE D’ABRIL (marxa mora), d’AMANDO BLANQUER
– LAS CADENAS Y LA ESMERALDA (marxa cristiana), de PATRICIA PEINADO
– SUITE MEDITERRANEA, de FRANCISCO AMAT
– Preludi “De la Mar a Biar”
– Cançó infantil. “Angelets del cel”
– Jota.
– COBO (Pasdoble), de Mª ASUNCIÓN RICO.
2na PART
– YAKKA (Pasdoble), de JOSE RAFAEL PASCUAL VILAPLANA
– MARETA, MARETA (Cançó de bressol). TRADICIONAL VALENCIANA
Veus infantils: María García Torres, Héctor Gregori Mas i Paula Sabater Mayans
Alumnes del Conservatori Professional de Música “Josep Climent” d’Oliva.
-HACIA EL MÁS ALLÁ, de DOLORES SENDRA
-LIBERTADORES, d’OSCAR NAVARRO OSCAR NAVARRO
FSMCV
