Una representació de la Intersindical Valenciana s’ha reunit amb la Coalició Compromis per tractar sobre la situació laboral, social, econòmica i política valenciana. En la reunió van estar presents en representació de Compromís Agueda Micó, Toni Planells i Enric Roncero.

El Sindicat va presentar un dossier amb propostes concretes com ara: la derogació de la reforma laboral i de la reforma de les pensions; la necessària potenciació de la negociació col·lectiva; la reorientació del SERVEF; un pla d’emergència social per rescatar les persones, en especial els col·lectius més vulnerables pels efectes de la crisi com ara les dones, els joves, les persones nouvingudes…; la millora de l’ocupació i dels salaris; un marc valencià de relacions laborals i de protecció social; la reobertura de la RTVV i la reciprocitat de TV3 i altres mitjans de comunicació en la nostra llengua; una aposta decidida pels serveis públics i per un model de funció pública valenciana; la promulgació d’una Llei d’Igualtat Lingüística i l’establiment del requisit lingüístic en la funció pública valenciana; la reforma estatutària i l’assumpció de més competències, especialmente en matèria laboral i serveis públics o l’inici d’una campanya des de la base, des de les organitzacions socials, sindicals… per aconseguir un finançament just i millor infraestuctures com ara el corredor mediterrani.

Intersindical Valenciana també ha plantejat a Compromís la necessitat de la derogació de la Llei de Participació i Col·laboració Institucional que suposa un atac a la llibertat i igualtat sindical i una clara i manifesta aposta pel bisindicalisme.

Finalment, les dues organitzacions s’han compromés a mantindre nous contactes i establir un procés de col·laboració en els assumptes compartits.

Comparteix

Icona de pantalla completa