-El va importar des de Tudela un veí que complia el servici militar i se celebra també en altres municipis de Burgos, Valladolid, la Corunya i Saragossa.
-Vidal: «volem consolidar la festa al llarg dels anys i evitar que supose una càrrega per a la família de l’angelet».
L’actual equip de govern, encapçalat per Fede Vidal, a la sessió plenària realitzada el dia 23 d’octubre de 2015, va aprovar l’inici de les gestions oportunes per a que la festa fóra declarada d’interés turístic amb l’objectiu de preservar la tradicional festa al llarg dels anys. Cada diumenge de Pasqua des de 1912, a les 9 del matí a Alfarrasí té lloc la celebració de l’Angelet de la Corda que representa l’encontre entre el Jesús Ressuscitat i sa mare, la Verge Maria, en el qual un àngel li lleva el vel negre, en senyal de tornada a la vida del seu fill.
Enguany la xiqueta protagonista de la festa serà Martina Ureña Ibáñez, que a la vegada és filla i néta d’Angelets que van ser en el seu dia. A més, s’ha recuperat de manera popular la tradició del xocolate i mona en acabar la Missa de Resurrecció de la que es farà càrrec l’Ajuntament. Com recorda l’alcalde, Fede Vidal «es realitzava des dels anys 1980 i l’hem recuperada des de l’Ajuntament perquè la festa es consolide i no supose una càrrega per a les famílies». A banda, els pares de l’Angelet han contractat l’actuació del mag Barfi per a amenitzar la festa que se centra en els xiquets.
