El Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) reclama l’aplicació de «més mesures» i «més contundents» per a reduir la «burocràcia en la negociació de les instruccions d’inici de curs». Per a aquest sindicat, la normativa recull «una tímida referència» a la disminució d’aquesta mena de tasques i, per això, planteja «una bateria de propostes per a millorar les condicions de treball el curs que ve». El tema s’ha abordat en la Taula Sectorial per a negociar les instruccions d’inici de curs d’Infantil i Primària i de Secundària i Batxillerat per al curs 2023-2024.
L’administració ha explicat que s’han incorporat totes les novetats normatives, com els decrets de currículum (que no van entrar en les instruccions d’aquest curs perquè es van publicar a l’agost) o el nou decret d’igualtat i convivència, entre altres. També han informat que s’ha incorporat, sense citar-la, la normativa en tràmit de publicació, com les ordres de plantilles d’Infantil i Primària i de Secundària, Batxillerat i FP.
Respecte a la reducció de la burocràcia, la proposta de la Conselleria manté que les programacions didàctiques dels nivells on s’aplicarà la LOMLOE el curs que ve (cursos parells) s’elaboraran al llarg del curs que ve. Igualment, la PGA es presentarà fins al 15 de desembre i no a l’octubre, com era habitual en cursos anteriors. Tampoc caldrà revisar trimestralment tots els plans i programes sinó que es farà a final de curs.
Així i tot, a parer de l’STEPV, aquesta regulació «es queda curta, perquè precisament per la quantitat de normatives noves que s’han d’incorporar en els projectes educatius de centre o en les programacions generals anuals generen també més càrrega de treball que no es veu compensada per les mesures establides». Per això, ha demanat mesures «més contundents» per a reduir aquesta càrrega de treball.
Respecte de les etapes d’Infantil i Primària, l’organització sindical ha sol·licitat la millora de la dotació econòmica per a poder garantir projectes educatius de menjador escolar, perquè en els últims anys s’han incorporat molts requisits per la millora del funcionament dels menjadors als centres educatius, però alguns centres tenen dificultats «per a poder garantir projectes autosuficients i no dependre d’una dotació extraordinària amb les dificultats de temps i burocràcia que comporten».
També ha manifestat «la necessitat de dotar econòmicament els centres educatius per a poder organitzar les activitats extraescolars i complementàries i garantir una equitat educativa en tots els centres educatius». La Conselleria d’Educació ofereix subvencions als ajuntaments per a organitzar activitats complementàries en els centres educatius i STEPV considera que seria «més senzill fer aquesta dotació econòmica directament en els centres educatius».

