RedactaVeu / València

La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport publicarà en els pròxims dies la convocatòria per a participar l’aplicació del Portfoli Europeu de les Llengües i del Portfoli Europeu de les Llengües electrònic, e-PEL (+14), dirigida als centres d’Educació Infantil i Primària, d’Educació Secundària i de formació de persones adultes del País Valencià.

Els centres docents que desitgen iniciar a partir del curs 2016-2017 l’aplicació d’aquesta iniciativa, que permet millorar l’ensenyament en llengües, han d’omplir la sol·licitud i enviar-la a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria i fins al 10 de juny a la Conselleria d’Educació.

El Portfoli Europeu de les Llengües (PEL) és un document personal, basat en el Marc Europeu Comú de Referència en Llengües i promogut pel Consell d’Europa, en el qual les persones que aprenen o han aprés una llengua poden registrar les experiències d’aprenentatge de llengües i cultures i reflexionar sobre aquestes experiències. El PEL s’ha d’aplicar a les dues llengües oficials i, almenys, una llengua estrangera.

Tal com estableix la resolució, aquest document serveix a l’estudiant per a anotar els seus avanços, marcar-se noves metes, reconèixer com i quan aprèn dins i fora del centre escolar, a partir de la reflexió sobre les seues experiències personals i la valoració dels seus progressos. A més, serveix per a afavorir l’autonomia, millorar l’autoestima i potenciar el desenvolupament d’estratègies d’aprenentatge. També és una eina per al professorat, ja que afavoreix l’actualització metodològica en l’ensenyament de les llengües i facilita la coordinació i l’intercanvi d’experiències entre el professorat de llengües del mateix centre o d’altres centres educatius que l’apliquen.

Pel que fa als objectius de l’aplicació del PEL, així com als aspectes metodològics com ara bé les diferents competències bàsiques que assoleix poden trobar aquesta informació en la pàgina web de la Conselleria.

Destinataris

El Portfoli pot aplicar-se a partir de l’Educació Infantil (des dels 4 anys), per la qual cosa poden aplicar el programa a partir del pròxim curs tant aquests centres com els de Primària, d’Educació Secundària i de Formació de Persones Adultes.

El PEL s’ha d’aplicar en els nivells i grups que cada centre determine per a cada curs escolar, encara que s’ha de garantir a l’alumnat la continuïtat de l’experiència almenys durant l’etapa en què l’inicien. En aquest sentit, es planteja com un projecte de centre que implica l’equip directiu, el professorat, l’alumnat i les famílies, i l’aplicació del qual ha de comptar amb l’aprovació del claustre i del consell escolar i l’autorització de la Direcció General de Política Educativa.

Als centres participants s’ha de nomenar un coordinador o coordinadora, preferiblement amb destinació definitiva, que actuarà com a dinamitzador de l’aplicació. Per cada curs escolar es reconeixeran un total de 50 crèdits al professorat que actue com a coordinador o coordinadora, i de 40 crèdits al professorat participant.

En el cas d’Educació Secundària i formació de persones adultes s’ha d’utilitzar el format electrònic e-PEL (+14), disponible punxant en l’enllaç. A més, cada centre ha de compartir, mitjançant l’espai virtual del Portfoli de la plataforma Moodle, algunes activitats en format digital amb la finalitat que la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport les pose a disposició dels centres que apliquen PEL o les puga difondre en jornades d’intercanvi d’experiències que es convoquen des de l’Administració educativa.

Comparteix

Icona de pantalla completa