Les inversions públiques en Ford

Editorial

Ford ha anunciat que la planta d’Almussafes patirà un ERO que afectarà quasi el 20% de la plantilla, uns 1.100 treballadors. La raó és que l’empresa deixarà de fabricar dos dels models dels cotxes que ha vingut fabricant els últims anys, i que les necessitats del futur no exigeixen tants treballadors com fins ara.

S’entén que una empresa s’ha d’adaptar a les circumstàncies, però Ford ha anunciat aquest ERO –molt més greu del que contemplaven els treballadors i els sindicats, que ara hauran de negociar les condicions en què s’executa aquesta mesura– després d’haver sigut regada amb una bona quantitat de diners públics.

Cal recordar que Ford s’ha vist beneficiada els últims anys d’ajudes públiques proporcionades, per exemple, per la Generalitat Valenciana, que ha aportat més de 100 milions d’euros a la multinacional automobilística durant els últims deu anys. El govern del Botànic, de fet, ha sigut més generós que el del PP en aquest sentit. A canvi de què?

La ministra espanyola d’Indústria, Reyes Maroto, ja ha alertat que els ERO estan lligats al manteniment de l’ocupació. Però caldrà veure si aquestes paraules se les emporta el vent. Costa pensar que Ford haja anunciat aquesta mesura si no té ben clar que la decisió anunciada és factible i que la fortalesa d’una multinacional, per desgràcia, pot ser superior a la de tot un govern a l’hora d’imposar-se en una negociació.

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre les últimes novetats al teu correu.