L’associació animalista i ecologista ÀNEC va celebrar dilluns a les portes de l’Ajuntament d’Albal un minut de silenci i la lectura d’un manifest en rebuig als actes taurins celebrats aquest cap de setmana al municipi. La concentració suposa una fita important per al moviment animalista local, ja que ha sigut la primera protesta antitaurina convocada a Albal. Des de l’associació valoren molt positivament la resposta ciutadana i destaquen que aquesta mobilització obri un camí necessari per a visibilitzar que una part de la població rebutja que el patiment animal continue formant part de les festes del poble.
Durant l’acte, ÀNEC va denunciar que els bous al carrer i els bous embolats sotmeten els animals a por, persecució, soroll, estrès i violència, convertint-los en objectes d’entreteniment. L’entitat també va criticar la presència d’activitats taurines adreçades a menors, en considerar que normalitzen el maltractament animal des de la infància.

“Maltractar animals per diversió no és ètic sota cap excusa. Els bous i les vaques són éssers vius capaços de sentir, de patir i de tindre por, i cap tradició pot justificar que siguen utilitzats com a entreteniment”, assenyalen des d’ÀNEC. L’associació també va recordar que aquests festejos alteren la convivència veïnal, amb ocupació de carrers, talls de trànsit, soroll, brutícia i ús de recursos públics per a una activitat que no representa tota la ciutadania. Per tot això, ÀNEC demana a l’Ajuntament d’Albal que deixe de col·laborar i destinar recursos públics a actes taurins i que aposte per alternatives festives, culturals i populars sense víctimes. Finalment, l’entitat anuncia que aquesta no serà una acció puntual: ÀNEC convocarà una protesta cada vegada que es programen bous al poble, amb l’objectiu de mantindre viva la denúncia social i avançar cap a unes festes lliures de maltractament animal.



