La batalla de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) no pareix que vaja a acabar. Al contrari. Les concentracions de protesta no paren de multiplicar-se als diferents municipis on hi ha centres i en alguns llocs, com la seu central de València, al barri de La Saïdia, n’han convocat fins a quatre per setmana per tal de facilitar que puguen assistir el màxim nombre de professors i alumnes.

Tots els dimecres –8, 15, 22 i 29- i dijous –9,16 i 30- de maig han convocat a les 11:40 i a les 18:40 davant de la porta del centre.

La convocatòria s’ha fer paral·lela a la publicació d’un manifest on des de l’EOI València-Saïdia es recorda, citant la Constitució espanyola, que «el dret a l’educació és un dels drets humans essencials, que en la societat contemporània es concreta amb una educació primària obligatòria i gratuïta, i la possibilitat d’accedir a altres graus d’estudis sense discriminació, usualment dins un sistema d’educació formal».

En eixe sentit, el manifest exposa que la tasca que «es desenvolupa a les Escoles Oficials d’Idiomes des de fa més d’un segle, en una iniciativa única a la Unió Europea» i està «adreçat a tothom que tinga el desig de millorar la seua qualitat de vida, estatus econòmic, condicions laborals o, fins i tot, salut mental», tant en els cursos d’idiomes com en «l’oferta d’una agenda cultural i formativa (cinema, conferències, concerts i d’altres) oberta per al gaudi de tota la ciutadania».

Per açò, rebutgen «les reformes aprovades per aquest govern en contra de les Escoles Oficials d’Idiomes d’arreu del nostre territori, amb una reducció d’aproximadament un terç de l’oferta formativa, ja que suposen una escabetxina al model d’ensenyament públic, de qualitat i integrador».

Cartell cridant a les concentracions davant el centre de l’EOI València-Saïdia

Propostes

En el manifest s’inclouen també una sèrie de mesures per a millorar el funcionament i els serveis de les EOI, com per exemple «que es repensen les ràtios, sobretot en els cursos de nivells baixos» o que «l’ensenyament en línia (necessari per a arribar a certes situacions geogràfiques, familiars o laborals) no supose l’eliminació de grups presencials».

També es demana que «en cas que hi haja modificacions, siguen, efectivament, reorganitzacions atenent a criteris pedagògics i socials, no ideològics i discriminatoris» i que «en qualsevol cas, cap retallada supose l’eliminació d’una llengua».

Comparteix

Icona de pantalla completa