La Confederació d’AMPA del País Valencià Gonzalo Anaya i FAMPA-València reclama a la Conselleria d’Educació, liderada per José Antonio Rovira, que habilite «espais segurs i nets, i amb acompanyament, per a les xiquetes i xiquets dels llocs afectats per la DANA, perquè puguen recuperar les seues rutines i eixir dels llocs insalubres on estan, tant físicament com mental».
Segons diuen, «no pot ser que la Conselleria d’Educació, una setmana després, encara no tinga un pla, ens preocupa la salut mental de les xiquetes i els xiquets per tot el que estan vivint», lamenta en un comunicat el president de la confederació, Rubén Pacheco.

El col·lectiu de famílies critica la forma en què l’administració s’ha comunicat amb elles, a través d’una circular «en la qual en cap moment s’explica com funciona l’acolliment d’uns centres a uns altres, si podrà ser en el mateix nivell en què actualment estudien les xiquetes i els xiquetes, com faran per no superar la ràtio, si en la mesura que siga possible estarà vinculat a altres alumnes que vinguen del mateix centre o si comptaran amb transport públic com fins ara o cada família ha de transportar-los», ja que «hem de tindre en compte que les carreteres continuen intransitables, que no hem de saturar-les per a deixar treballar als equips d’emergència i que moltes de les famílies han perdut els seus vehicles». També es pregunten si els alumnes tenen garantit també el servei de menjador.
Més queixes
«Les famílies ho han de gestionar tot pel seu compte, han rebut la mínima informació, i ni tan sols han pensat que moltes d’elles ho han perdut tot i no tenen accés a internet per a fer aquests tràmits», denuncia Pacheco.
Des de la Confederació Gonzalo Anaya i FAMPA-València recorden que s’han coordinat amb l’Associació de directores i directors d’Educació Primària (ADEP) i amb l’Associació de Direccions d’IES (ADIES) per a poder elaborar un estudi de necessitats perquè totes les donacions siguen efectives i responguen a les mancances que puga tenir l’alumnat i els centres educatius.
L’objectiu, expliquen, és «canalitzar l’ajuda perquè siga com més efectiva millor, perquè la comunitat educativa puga recuperar les seues vides amb la major normalitat possible i al més prompte possible».