Amb l’inici del nou curs escolar comencen a fer-se visibles les conseqüències de la Llei Rovira i l’aplicació pràctica dels resultats de la consulta sobre la llengua base, moltes de les quals ja van ser avançades per les comunitats educatives quan la conselleria d’Educació, dirigida per José Antonio Rovira, va explicar de què es tractava.
En aquest sentit, la plataforma Famílies pel Valencià ha qualificat aquest curs com “el curs del caos organitzatiu i de la persecució del valencià”.
Respecte als resultats de la consulta, denuncien que “són moltes les famílies que s’han quedat sense poder matricular les seues filles i fills en valencià”, sobretot a les zones de predomini lingüístic castellà on segons l’associació la conselleria “no ha respectat el resultat de la consulta”, una decisió que demostra que “l’arraconament del valencià era el vertader objectiu de la nova llei educativa”.
A més, segons Famílies pel Valencià, la manca de criteris pedagògics de la llei està provocant, a més, el caos organitzatiu en els centres ja que s’estan produint desequilibris importants en aquells cursos on hi ha aules en llengües diferents.
L’associació remarca que estan produint-se casos de centres on l’alumnat amb Necessitat Educatives de Suport Educatiu (NESE) està tot a la mateixa aula, centres on la diferència de gènere entre dues aules és molt gran, on hi ha un gran desigualtat en la ràtio dels grups, i per tant l’atenció de l’alumnat no serà la mateixa, o famílies que volen que els seus fills i filles vagen amb els seus companys i companyes de classe i que ara els han separat. Unes situacions que estan “generant desigualtats educatives que es podrien evitar”.
Tots aquests exemples, segons Famílies pel Valencià, “tornen a demostrar que aquesta és una llei que ha deixat de banda els criteris pedagògics per crear un problema lingüístic fictici i que no existeix a les aules, tal com ho demostren els resultats de la consulta a les comarques valencianoparlants i molt especialment en els centres públics”.
Per això, des de l’associació tornen a demanar la retirada de la Llei de Llibertat Educativa i fan una crida a les famílies perquè seguisquen defensant el valencià a l’escola, en tots els seus àmbits. Per aquests motius anuncien també l’inici de la “Creixem en valencià” per seguir defensant el valencià a l’escola.