Famílies pel Valencià ha qualificat d’«èxit» la presentació de «milers» d’al·legacions contra l’ordre de la Conselleria d’Educació, liderada per José Antonio Rovira, en la qual es regula la consulta sobre la llengua base, «tot i que la fase d’informació pública del projecte s’ha publicat en plenes vacances de Nadal».
L’associació considera que «la presentació d’aquest elevat nombre d’al·legacions a la llei demostra, una vegada més, el rebuig que aquesta Llei de “llibertat educativa” desperta entre la comunitat educativa i torna a exigir al conseller Rovira que escolte aquestes veus i retire l’ordre que regula la consulta i la celebració d’aquesta».
Tanmateix, Famílies pel Valencià assegura que continuarà duen a terme actes informatius arreu del País Valencià (ja hi ha més de 15 actes previstos només per a la setmana vinent) «per a explicar a les famílies la importància de marcar sí al valencià en el cas que la Conselleria continue amb els seus plans i no faça cas a les al·legacions presentades».

Les al·legacions
Famílies pel Valencià ha presentat cinc al·legacions diferents com a associació i les ha posades a disposició de la ciutadania perquè qui volguera poguera presentar-ne les mateixes.
La primera de les al·legacions fa referència al fet que l’objectiu de la consulta «és arraconar el valencià, cosa que és contrària a la promoció que la nostra llengua ha de tindre, tal com està expressat en la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià» (LUEV). La segona diu que «amb la celebració de la consulta i l’aplicació de la llei no s’assegura la presència del 50% del valencià a les aules, i es discrimina l’alumnat de les zones castellanoparlants». La tercera apunta que la consulta se celebrarà «en un context on hi ha escoles i instituts reubicats per la DANA», fet que «impossibilita tant que es puga dur a terme la fase d’informació a les famílies per part dels centres educatius com garantir espais segurs per pal·liar la bretxa digital». D’altra banda, consideren que «el resultat de la consulta menystindrà el paper dels professionals de l’educació, que s’esforcen per crear grups on es contemplen raons de gènere, de procedència i de necessitats educatives». I per últim, entenen que el sistema de punts utilitzat per a elegir quina persona va al grup que no correspon amb el marcat per la seua família «és totalment discriminatori i no atén a cap tipus de raó educativa ni pedagògica».
L’associació ha fet aquestes al·legacions basant-se en lleis educatives com la LOMLOE, en diferents decrets d’inclusió aprovats per la Generalitat Valenciana, en la LUEV o en informes elaborats per la Universitat de València i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.