Els grups del Botànic han demanat a l’oposició que done suport al decret llei que autoritza la creació d’una societat d’inspecció tècnica de vehicles per a assumir la gestió de la ITV a partir del 2023, després de 25 anys de privatització i en substitució de les set empreses concessionàries actuals.
«Posem fi a una etapa fosca», ha asseverat la consellera de Transició Ecològica, Mireia Mollà, al ple de les Corts a un dia de la votació de la convalidació, en al·lusió a la «corrupció» de la ITV durant l’anterior govern del PP. Justament, la setmana passada, un jutjat de València va processar l’expresident Eduardo Zaplana pel cas «Erial», que investiga el suposat cobrament de més de deu milions en comissions derivades de concessions de la ITV i els parcs eòlics del País Valencià.
El contracte de la ITV expira el 31 de desembre d’enguany i la Generalitat va prometre que el procés de reversió seria «amable», mitjançant un grup de treball amb les concessionàries. Aquestes empreses es van queixar i van avançar que demanarien una pròrroga i presentarien alternatives mixtes de gestió.
Mollà ha presentat aquest el decret en substitució del titular d’Economia, Rafa Climent -de viatge institucional en una fira comercial de Milà-, i ha assegurat que encara hi ha documentació relacionada «precintada per la Guàrdia Civil» i ha acusat el PP de privatitzar la gestió sense cap document que ho avalara.
Per contra, ha promés que el govern del Botànic treballarà per oferir a partir de l’any vinent un servei de la ITV «de qualitat, modern i segur», amb la intenció d’obrir noves estacions i reduir les tarifes.