Diari La Veu del País Valencià
Comencen els estudis per a suprimir el pas a nivell d’Alfafar i Sedaví

Adif i els municipis d’Alfafar i Sedaví (l’Horta Sud) han acordat desenvolupar els estudis de supressió del pas a nivell, que divideix els nuclis urbans de totes dues localitats i el condicionament del sistema viari a la zona d’influència per a la redistribució del trànsit rodat.

D’aquesta manera, es fa «un nou pas» per a complir el compromís adquirit fa mesos per a la millora de la permeabilitat urbana del ferrocarril, destaca l’administrador ferroviari.

El marc d’actuació «conjumina els esforços de les tres administracions, per a definir les fórmules més idònies que contribuïsquen a augmentar les condicions de seguretat, tant per als veïns com per a les circulacions ferroviàries, evitant el risc de possibles incidents en el pas a nivell».

El protocol subscrit estipula que les dues corporacions municipals i Adif col·laboraran en la coordinació i agilitació dels processos que facen possible la realització dels estudis i projectes. Adif assumirà els estudis de reordenació del trànsit i, en el seu cas, la posterior redacció del projecte de les obres de supressió del pas a nivell.

La solució que desenvolupe Adif estarà justificada per un estudi que demostre que els desviaments del trànsit motivats per la clausura del pas a nivell no provocaran graus de saturació no assumibles en la resta dels vials municipals.

Solució a «curt termini»

El conveni estableix la supressió del pas a nivell com una solució a curt termini, per a millorar les condicions de seguretat i eliminar els avisos acústics dels trens al seu pas, no veient-se condicionat per aquesta mesura la decisió que puga adoptar-se en un futur sobre el soterrament.

Les tres administracions han manifestat la seua voluntat que, una vegada redactats els estudis i projectes i definides les actuacions a escometre i el seu import, subscriuran un conveni específic per a la supressió del pas a nivell.

El pas a nivell d’Alfafar registra una circulació mitjana diària de 163 trens i uns 1.400 vehicles. Situat en un entorn densament urbanitzat i altament habitat, registra un elevat trànsit per als vianants per a travessar les vies del ferrocarril.

Aquesta actuació s’uniria als sis passos a diferent nivell ja existents, entre la CV-407 i la CV-4125, en els aproximadament 1.700 metres que les separen, millorant i garantint així la permeabilitat de la línia ferroviària per a vehicles i vianants.

Comparteix

Icona de pantalla completa