Escola Valenciana ha promogut una campanya per a respondre al procediment de consulta pública de la llengua base directament a l’administració.
L’entitat fa una crida «a tota la comunitat educativa i a la ciutadania en general» a participar en la consulta desplegada des de la Conselleria d’Educació, liderada per José Antonio Rovira, «per a expressar l’absolut rebuig al procediment de consulta per a triar la llengua base aplicable al curs acadèmic 2025-2026».
Proposta
D’aquesta manera, Escola Valenciana facilita l’enllaç habilitat per la Generalitat Valenciana amb el qual el portal Participa de la màxima institució valenciana permet a la ciutadania fer aportacions, tant favorables com contràries, a les seues propostes. Des de l’entitat conviden a accedir a aquest enllaç i proposen un text per a rebutjar la consulta, que és el següent:
«Demanem la retirada d’aquest projecte normatiu. En finalitzar l’educació bàsica, l’administració educativa té l’obligació legal de garantir que tot l’alumnat assolisca el domini ple i equivalent en valencià i en castellà. Amb aquesta mesura la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació eludeix la seua responsabilitat».

El termini per respondre a la iniciativa clou el dissabte 30 de novembre. La consulta de la «llengua base» als familiars de l’alumnat dels centres d’educació primària i secundària és una de les aportacions més polèmiques de la llei de «llibertat educativa», contra la qual s’han mobilitzat diverses entitats per la llengua, així com també sindicats i partits polítics.
Aquesta mobilització ha donat lloc fins i tot a la creació d’una nova plataforma, Famílies pel Valencià, que es dedica a informar els pares i les mares dels alumnes sobre els beneficis d’estudiar en valencià i sobre com poden intentar garantir que els seus fills i filles reben l’educació en aquesta llengua en col·legis i instituts.
Altres mesures de la llei són l’exclusió del valencià de les zones castellanoparlants del País Valencià o l’adjudicació de títols que acrediten el coneixement de la llengua després d’haver cursat l’educació secundària.