À Punt ha presentat aquest dimecres al Centre de Producció de Programes a Burjassot (l’Horta Nord) la nova temporada televisiva que comença el pròxim 9 de setembre amb l’objectiu de ser «referència informativa» per a tots els valencians i potenciar la proximitat, «tocant el carrer» i estant «sempre pendents» del que ocorre.

Per a aconseguir-ho ha apostat per emetre més hores en directe, especialment amb els magazins que oferirà al matí i a la vesprada i amb un nou espai dedicat a l’esport, Graderia 20.30, abans de l’informatiu de la nit.

A més, els espais de notícies inclouran infografies, anàlisis de dades i la participació dels membres de la seua redacció per a «fer comprensibles les dades» i l’actualitat. A més, comptaran amb la web i amb les xarxes socials.

Així mateix, la televisió pública valenciana mantindrà també en prime time programes consolidats com ara els concursos A la saca, Atrapa’m si pots; els programes Zoom, L’hora fosca, La via verda, Valencians al món i Xino Xano, i la sèrie L’Alqueria Blanca, que compleix 16 temporades i arriba amb nous capítols la nit dels diumenges. A aquesta ficció se’n sumen altres dues, Delta i Díhuit.

També hi haurà un augment de les hores dedicades a les festes i els pobles del País Valencià, com «un servei públic de qualitat que promociona» les seues «senyes d’identitat i valora la proximitat com a eix vertebrador dels continguts».

«Això a on s’ha vist?»

«Tenim ganes d’informar, de divertir, de vertebrar la Comunitat Valenciana, de gaudir de les seues festes i d’aconseguir que en al carrer es diga “on s’ha vist això?”» perquè es responga «en À Punt», ha indicat la radiotelevisió pública. Així, el lema d’aquesta nova temporada, que s’està difonent en diferents suports publicitaris, és «Això a on s’ha vist? En À Punt. Com sempre».

«El que veus en À Punt no ho veuràs en altres televisions. És més pròxima, més divertida, més de poble, més de barri, més de carrer, de la teua», ha afegit l’ens.

El director general, Alfred Costa, ha assegurat que amb la nova graella s’assoleixen tres «objectius fonamentals» com són «incrementar la producció pròpia i les hores de directe fins al 80%; apostar encara més per la proximitat, i ser motor del sector audiovisual valencià com a indústria estratègica per a la creació de llocs de treball i dinamitzadora de l’economia local, a més d’activar la ficció seriada com a marca d’identitat de la casa».

Costa ha considerat que la nova temporada representa una «aposta de magnitud», alhora que ha ressaltat la «magnitud d’una empresa pública» com aquesta que és a més «una mercantil que cada dia ix 24 hores a oferir producte en un mercat molt competitiu» i «obert».

Igualment, ha destacat l’impuls de la Generalitat en aquest projecte i ha apuntat que l’última aportació de 1,5 milions d’euros «ha permés afavorir un sector industrial», l’audiovisual, «que genera riquesa, llocs de treball i inversions en tecnologies». «Ens permet competir: multiplicar hores de programació, jugar amb la proximitat i activar la ficció seriada», ha assenyalat.

Programes

Els espais informatius comencen en aquesta nova etapa a les 7 hores amb Xavi Borràs i Les notícies del matí. Seguiran amb Marta Ventura en Les notícies del migdia, Amparo Fernández en l’informatiu de la nit i Carolina Salvador el del cap de setmana. L’actualitat, que es complementarà amb l’entreteniment, tindrà també espai en els magazins dels matins, Bon Dia Comunitat Valenciana, amb Ximo Rovira i Gemma Juan, i el de les vesprades, En directe, amb Àlex Blanquer.

El nou espai esportiu, Graderia 20.30 compta amb els presentadors Juanma Melero i Isabel Sánchez i amb signatures «molt destacades del periodisme esportiu», entre les quals, Cristina Bea, Pedro Morata, Paco Lloret, Fran Guaita, Hugo Ballester, Esther Collado, Dani Meroño, Manolo Montalt, Paco Polit o Kike Mateu.

A aquestes propostes i als programes esmentat abans s’uneixen La cuina de Morera, després de les notícies del migdia, i el programa de benestar animal Animalades. La via verda complirà els seus cent primers programes l’11 de setembre. Aquest espai, amb Mathies Muñoz com a presentador té el medi ambient i el camp «com a referent informatiu».

Cinema

Els caps de setmana s’oferirà «cinema de qualitat». Els divendres, À Punt proposa una Nit de detectius amb pel·lícules de suspens i crims, i els dissabtes serà el torn de l’entreteniment amb La gran estrena i llargmetratges en sistema dual, en castellà i en versió original.

Els diumenges a la nit serà el moment de L’Alqueria Blanca i les noves series Delta o Díhuit, amb la participació d’actors i tècnics valencians.

Més notícies
Notícia: Estellés entra a la Caixa de les Lletres de l’Institut Cervantes
Comparteix
El reconeixement es fa el dia en què el poeta de Burjassot compliria cent anys
Notícia: Ondara obligada a cedir la plaça de Bous per a la correguda de Barrera
Comparteix
El Circuit Valencià de Novillades naufraga entre la indiferència del públic i les polèmiques per allí on passa
Notícia: Demanen la compareixença de Martínez Mus per taxes a vaixells humanitaris
Comparteix
Compromís sol·licita que conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori dones explicacions davant la Comissió de Medi Ambient de les Corts
Notícia: Impulsen un manifest per la immersió en valencià des de Benicàssim
Comparteix
El text va ser debatut a les Jornades Via Cultural Benicàssim

Comparteix

Icona de pantalla completa