Diari La Veu del País Valencià
STEPV considera que Rovira «persegueix l’aniquilació del valencià»

El Sindicat dels Treballadors i Treballadores de l’Educació del País Valencià (STEPV) ha emès un comunicat per a oposar-se a la proposta de modificació de la llei de plurilingüisme que va avançar el secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, i que ha confirmat el conseller José Antonio Rovira (PP).

Ambdós han informat el propòsit que siguen les famílies les que trien la llengua vehicular dels centres, emparant-se en la «llibertat de llengua». Segons STEPV, aquest «principi» és el que «al·leguen per a justificar la modificació de la llei» basant-se en l’argument «que el valencià és una llengua d’“imposició”», un «argument maniqueu i totalment absurd pedagògicament parlant», a parer del sindicat educatiu.

Segons STEPV, «la introducció del valencià a l’ensenyament s’ha regit per principis pedagògics des del primer dia, és a dir, des dels anys huitanta després de l’aprovació, sense cap vot en contra, de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV) el 1983, fa tot just quaranta anys. Aquesta llei es va promoure per a normalitzar el valencià en la societat valenciana i en l’ensenyament, després de 40 anys de persecució pel règim franquista. Per això, la seua regulació ha de basar-se en premisses pedagògiques i no partidistes, com pretén implantar ara el PP», denuncien.

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira / Europa Press

«Irresponsabilitat»

El sindicat considera «irresponsable» que les famílies trien la llengua vehicular del centre, de la mateixa manera «que no poden elegir si s’ha d’impartir Matemàtiques o Geografia i Història», i «no és comparable a l’elecció de la jornada contínua perquè la jornada té un element de conciliació de la vida laboral i familiar, on es pot entendre que les famílies tinguen dret a opinar».

STEPV assegura també que «en un context de llengua minoritzada com la del valencià, respecte al castellà, aquesta mesura només persegueix aniquilar el valencià del sistema educatiu i limitar els drets de l’alumnat a aprendre la llengua pròpia en igualtat de condicions que el castellà». «Perquè el valencià no està en igualtat de condicions que el castellà. El que ha de fer l’administració és, precisament, tot el contrari: afavorir l’ús vehicular del valencià per aconseguir el que diu la llei, que tot l’alumnat acabe dominant les dues llengües oficials en igualtat de condicions cosa que està demostrada en situacions d’immersió lingüística del valencià i no limitant-la».

Comparteix

Icona de pantalla completa