Diari La Veu del País Valencià
El Síndic de Greuges obri una queixa d’ofici pels errors en les adjudicacions docents

El Síndic de Greuges del País Valencià, Ángel Luna, ha decidit obrir una queixa d’ofici a la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, liderada per José Antonio Rovira (PP) amb la finalitat «d’investigar i supervisar» les incidències en les adjudicacions de les places de professorat als centres docents públics en l’inici de curs escolar 2023-2024.

L’actuació del Síndic, que també té la condició de Defensor dels Drets de la Infància i Adolescència, pretén «esbrinar si s’han vulnerat els drets constitucionals i estatutaris dels menors a una educació de qualitat i igualitària».

En conseqüència, aquesta institució ha sol·licitat a la Conselleria d’Educació informació sobre si les plantilles de personal docent del curs 2023-2024 dels centres públics a data actual estan cobertes i, en cas negatiu, la previsió temporal per a esmenar aquesta deficiència.

També s’interessa per la relació de les places vacants sense cobrir les existents en l’actualitat, determinada per cada centre docent públic; la relació de les places actualment sense cobrir per baixes o absències del personal titular de les mateixes i les causes en els retards en els processos d’adjudicació de llocs docents tant de personal interí, adjudicacions de destí per a funcionaris de carrera i personal en pràctiques o processos d’estabilització.

El defensor del poble valencià sol·licita igualment dades sobre les mesures adoptades per a solucionar els obstacles que han impedit cobrir les places, una «concreta previsió temporal» en el seu cas, per a cobrir els llocs de docents vacants i si el professorat especialista de Formació Professional s’ha incorporat als centres. En cas negatiu, també es demana la previsió temporal.

La relació de preguntes del Síndic inclou també «si està prevista la incorporació de personal docent en els cursos de 1r, 2n i 3r d’Educació Secundària Obligatòria per a donar cobertura a l’ampliació de l’horari lectiu en dues hores». Si no és així, pregunta per les mesures adoptades o previstes per a garantir la formació a l’alumnat durant aquestes hores.

Finalment, demana informació sobre les accions adoptades i previstes perquè l’alumnat recupere les classes que s’han deixat d’impartir des de l’inici del curs per falta de professorat.

A partir d’ara, apunten des de la institució, l’administració educativa ha de respondre al Síndic amb la informació sol·licitada en el termini d’un mes, que podrà ser ampliat a un altre més si ho sol·licita de forma justificada.

Comparteix

Icona de pantalla completa