El Cap i casal ha fet control C i control V i està copiant l’estratègia digital de Madrid per apropar-se al món digital. El projecte valencià porta per nom València Game City. En canvi, el madrileny és conegut com Madrid in Game.
València Game City compta amb un pressupost inicial de 150.000 euros. La proposta de la capital de l’estat és de 21 milions segons. És a dir, més de 100 vegades més. Una estratègia que va en consonància amb el que el Partit Popular està fent a altres llocs. Va començar Màlaga, on l’Ajuntament va impulsar el projecte de la seu universitària Hub Vodafone Innovation amb l’ajuda de la Junta d’Andalusia que va intentar construir un ecosistema digital a Màlaga que poguera atraure nòmades digitals i treballadors d’aquest sector. Després va ser Madrid, on Almeida va sumar-se al carro. Finalment, ara que ja fa més d’un any que està en el càrrec, qui també se suma és María José Català. L’alcaldessa de València no vol que la ciutat del Túria es quede endarrerida de cap altra ciutat de la península Ibèrica. Algunes que s’han presentat a Madrid als processos de licitació pública i contractes han sigut Vodafone i Movistar. També ho va intentar Mediapro, però sense èxit, segons el mitjà Newtral.
València Game City
València Game City, un projecte liderat per l’Ajuntament de València, té com a objectiu impulsar la indústria dels videojocs i els esports electrònics en l’àmbit local per establir la ciutat com «un referent mundial en aquest sector», segons ha afirmat l’Ajuntament per mitjà de la seua regidora de Turisme, Innovació i Captació d’Inversions, Paula Llobet. Actualment, hi ha la participació de 30 empreses, amb l’expectativa d’arribar a 60 l’any vinent, ha informat el consistori.
La base operativa de València Game City estarà a La Farinera, reconegut com el centre de la innovació a València. Aquest espai vol servir com a punt de trobada per a professionals, estudiants i empreses, fomentant la col·laboració entre tots els actors de l’ecosistema dels videojocs.
L’Ajuntament de València ha aprovat un conveni amb Les Naus, el centre d’innovació municipal, i l’empresa Encom, qui ja organitza la DreamHack València, esdeveniment multitudinari de videojocs a València.
València Game City emergeix d’un ecosistema local valencià ja influent a escala estatal i internacional, amb la participació d’actors com Encom, ESAT i 2K. València es converteix, per tant, en un nuc d’unió de videojocs amb Madrid i el programa Madrid In Game.