Al llegir la resposta de CCOO al meu escrit em reafirme més si cap en tot el que vaig dir (i el que no).

És evident, una vegada més, que CCOO n’és un de cara al carrer i un altre als despatxos, però bé, això no és cosa meua jutjar-ho sinó del seus afiliats i afiliades. Tampoc no negaré la tasca que també ha fet a favor dels treballadors i treballadores en general i les reivindicacions que junt amb altres sindicats de classe ha portat endavant, en conseqüència, criticar un aspecte del seu comportament no significa oblidar la seua lluita social. A mi els arbres no m’impedixen vore el bosc i crec que amb açò puc deixar clar quin és el meu plantejament concret respecte a este tema concret. Queda clar?

M’acusa de desconèixer la cronologia dels fets…¡i li ho diu a una persona que hi entrà a treballar el dia 22 de juliol de 1972, és a dir, quan CCOO obreres encara no estava ni constituït tal com ara el coneguem!

Dit açò, em reafirme en que CCOO s’ha afanyat, potser sí, a demanar “ara” informes sobre la seguretat dels edicicis de la Fe-Campanar, però també que abans de tindre’ls ja estava parlant d’edificis que posaven en perill els treballadors i treballadores que allí estem, afirmacions que coincidixen amb les fetes pel PP i aparegudes a diferents mitjans de comunicació valencians i que ambdós crearen una alarma social injustificada i injustificable per moltes voltes que li done eixe sindicat traguent pit per açò o per allò altre.

Però, per si d’alguna cosa li val a CCOO, vull fer-li un recull de l’informe que els serveis de manteniment de l’Hospital La Fe de Campanar feren al Govern Valencià i que este no tinguè en compte al seu dia ni utilitzà per a parlar de quina era (és) la vertadera situació estructural del centre perquè, evidentment, el seu propòsit estava ja predeterminat i el discurs escrit:

“La Ciudad Sanitaria de la Seguridad Social “La Fe” fué construida entre los años 1968 y 1972, aunque algunos edificios anexos no se terminaron hasta 1977.

En su construcción se empleó, para distintos elementos, un material denominado fibrocemento, básicamente fabricado por la casa Uralita….En todos los edificios de la Fe se utilizó, mayoritariamente en cubiertas, excepto en el Centro de Investigación que era de terraza pisable utilizada como animalario.

Esas cubiertas fueron retiradas totalmente en Maternidad y Rehabilitación y parcialmente en el resto de edificios….No se llegó a utilizar para la conducción de aguas no residuales. Quedan restos de fibrocemento en algunos edificios pero que con el tiempo han ido sustituyéndose por PVC en conducciones verticales.

En Maternidad, Centro de Investigación, Almacenes Generales y Pabellón de Gobierno el fibrocemento és pràcticamente inexistente.

El amianto, como elemento constructivo, se viene utilizando desde tiempo inmemorial y es conocida su toxicidad en zonas expuestas de explotación minera o fabricación (no se olvide que el amianto es una fibra natural) y no ha sido hasta épocas recientes cuando se ha relacionado con procesos cancerígenos de pulmón debido a la inhalación de sus partículas en suspensión en el aire en zonas de elevada concentración de estas. Esta concentración no se ha podido relacionar en ambientes concretos tales como zonas urbanas. En España està prohibida su utilización desde 2001.

Ahora bien, ¿Cuando se libera el amianto a la atmósfera en cantidades elevadas? Básicamente cuando se usa en forma de fibras, revestimientos ligeros o en elementos de fricción (ferodos). No es el caso del fibrocemento, en el que esta muy cohesionado y del que se desprende solo en caso de degradación o disgregación por rotura o manipulación mecánica.

Por su ubicación en La Fe, oculto por encima de los techos y debajo de los forjados o confinados en los conductos de tuberias se puede afirmar que no ha supuesto un riesgo para la salud de los usuarios ni de los trabajadores, ni por su puesto, para el entorno.

Parece pues, fuera de lugar la alarma social que se está intentando generar con la existencia del amianto pues es un elemento común en la mayoria de los edificios de la ciudad.”

Queda clar, pense, què és el que hi ha. A més a més, este informe el coneix tothom i qui l’ometa és perque vol o té uns altres interessos. Per tot el dit, em reafirme que l’alarma social que el PP ha creat artificialment sobre La Fe de Campanar ha estat injustificadament ampliada per l’actitud precipitada de CCOO, respectable, no seré jo qui ho negue, en altres situacions.

Salutacions,

Comparteix

Icona de pantalla completa