No sabem si el nou Borbó abans de ser nomenat o coronat (el que és evident que no ho serà de forma democràtica i plebiscitària elegit pel poble) nou rei de l’Espanya de les autonomies i les comunitats, presidirà el pròxim dimarts la inauguració de la tenda de mobles i bricolatge més republicana del món mundial (per allò del benvingut a la república de ta casa), la botiga d’Ikea al terme d’Alfafar junt a la pista de Silla.

Sembla que no serà possible per la seua carregada agenda, també per allò de no topetar-se amb la república, o tal vegada la proximitat de la ciutat de Xàtiva li puga causar algun mal de panxa. I dic això pel que tothom sap: aquest Felip VI es posarà la corona al cap, el mateix dia 19 de juny que Felip V (de l’any 1707), va socarrar la capital de la Costera. Desgraciada i brutal coincidència que podria originar la col·locació del seu retrat també cap a baix al museu de l’Almodí, a la qual cosa Rus evidentment, no s’atreviria.

>
Ikea obrirà a l’Horta Sud, la seua primera botiga del País Valencià amb tota una imatge d’enganyifa. Malgrat la seua campanya de màrqueting que inclou un vídeo que mostra un bon grapat de paraules en valencià adreçades als treballadors i treballadores de la primera botiga de l’empresa a Estocolm, la seua pàgina web que ha creat expressament, és tota en castellà, l’única paraula en valencià és ‘Benvinguts’. Conclusió: Ikea margina la nostra llengua malgrat el simpàtic i original anunci. I refutem aquesta afirmació quan la pàgina de les botigues que té al Principat sí que té versió en català. I, així mateix, en les del País Basc es pot triar entre èuscar i espanyol. La botiga de la Corunya té només versió en gallec. La pàgina de la nova botiga al País Valencià, en canvi, és tota en castellà.

Molt lluny resten les notícies dolentes relacionades amb la multinacional relatives a la compra de boscos a Letònia, el reconeixement d’haver utilitzat com a mà d’obra forçada presoners polítics de l’antiga RDA, o l’enverinament per bacteris fecals del pastissos al seu restaurant. L’obertura de la botiga d’Alfafar és un esdeveniment esperat des de fa molt de temps pels consumidors, però vist amb recel pels fabricants de mobles de la zona. El dimecres passat la multinacional sueca va presentar dades de l’impacte econòmic (no del trànsit de vehicles) que pot tenir la botiga d’Alfafar: implicarà la creació de mig miler de llocs de treball i calcula que tindrà el 8,7% de quota del mercat de mobiliari i decoració del País Valencià.

I entre els productes més venuts que trobarem a la nova botiga, tal vegada el retrat del nou rei en les seues diferents versions: vestit de capità general de tots els exercits o amb la seua estimada i retocada Letizia, siguen l’oferta (2×1) i el producte estrela de la setmana. L’encomanda està garantida en ajuntaments, centres escolars i de salut. També en conselleries i centres de la tercera edat. Tot un negoci d’inauguració. I així podrem veure de veritat a Felip VI molt més republicà. Hahaa!

Comparteix

Icona de pantalla completa