L’avinguda Joan Carles de I d’Elx, en ple centre de la ciutat, ja no compta amb els carrils bici instal·lats pel govern anterior, integrat per PSPV i Compromís. L’executiu local actual, repartit entre PP i Vox, ha començat a eliminar aquestes adaptacions viàries per a vehicles no motoritzats per interpretar que no són segures. Per a justificar aquest argument el regidor de Mobilitat, Claudio Guilabert, del PP, s’ha emparat en un informe de la Policia Local que notifica diversos accidents en aquest punt de la ciutat des de fa un any i mig.
Tot i així, el mateix regidor assegura que quan acabe l’actual legislatura Elx tindrà més carrils bici que els que tenia amb el govern progressista, que va ser apartat de l’alcaldia el passat 28 de maig. L’alternativa és que les bicis transiten per carrers adjacents que, segons l’actual equip de govern, serien més segurs per a aquest tipus de vehicles i que limitarien la velocitat a un màxim de trenta quilòmetres per hora.
El PP, i sobretot Vox, s’havien compromès amb aquesta actuació durant la campanya electoral després de les queixes de veïns que asseguraven que el trànsit s’havia densificat molt en aquesta zona amb la inclusió de les bicis.
El govern anterior, en canvi, justificava l’actuació viària amb la necessitat de complir els objectius climàtics, de pacificar una gran avinguda com la Joan Carles I i amb la intenció d’estimular el trànsit no motoritzat al centre de la ciutat. Diversos veïns de la ciutat, de fet, van protestar dimarts al carrer davant el regidor de Mobilitat, que va haver d’escoltar, durant la roda de premsa convocada al carrer, crítiques amb què l’acusaven de mentir i de llevar carrils bici que eren d’allò més freqüentats per ciclistes que, fins i tot, s’hi havien acostumat a transitar amb xiquets.
D’altra banda, consta que entre els partidaris de suprimir els carrils bici en aquesta avinguda hi ha les famílies que porten els seus fills al col·legi privat de Les Jesuitines, un dels més elitistes de la ciutat, atès que han protestat contra la dificultat de poder apacar-hi en doble fila –el carril bici ho impedeix– per a deixar els alumnes a la porta del centre.