El Partit Comunista del País Valencià a Alacant ha presentat al·legacions al pla especial de l’OI-2, adreçat a adaptar la ciutat a la llei d’ordenació del territori, urbanisme i paisatge, davant l’Ajuntament d’Alacant a través de l’exregidor Miguel Ángel Pavón, que denuncia que el catàleg del pla especial no inclou dos elements presents al Catàleg de Proteccions. Es tracta del magatzem ferroviari situat al sud de l’estació i del pavelló nord-est, inserit dins de la mateixa estació. Per això, demanen revertir aquesta desprotecció.
La formació d’esquerres també planteja en les seues al·legacions que es limite la construcció de noves vivendes a l’acabament de les mitjaneres existents i que es prioritze la consecució d’un gran parc central a l’obtenció de plusvàlues urbanístiques. Consideren, també, desorbitat el nombre de vivendes previstes, més de 1.400, davant un parc central estructural d’uns 35.000 metres quadrats davant els 100.000 metres quadrats previstos al 2015. «El parc central de la xarxa primària hauria de superar clarament els 200.000 metres quadrats», ha dit Pavón. A més, des del partit consideren que s’ha d’evitar la construcció de nous edificis entre els que ja existeixen en l’entorn, en barris com ara el PAU 1, i el parc central, de tal manera que no s’aixequen obstacles visuals entre els edificis existents i el parc.
En una altra de les al·legacions proposen que s’analitze l’alternativa de la reculada de l’estació intermodal a l’entorn de la Via Parc com a manera d’aconseguir un parc realment central, que arribe al centre de la ciutat «amb una amplària significativa i que no es limite a la zona entre els barris PAU 1, Ciutat d’Assís i la Florida». I demanen que l’ordenació estructural del pla incloga, de forma expressa, el manteniment del Pont Roig per a aconseguir un parc central passant sota el pont que no quede interromput pel pas de la Gran Via, plantejant la inclusió del pont en el catàleg del pla especial en atenció als seus valors patrimonials i paisatgístics.
Per últim, consideren que una actuació urbanística, territorial i paisatgística com la que suposa el pla especial no es pot sotmetre a una tramitació ambiental simplificada, per la qual cosa demanen que el pla se’n sotmeta a una d’ordinària que analitze distintes alternatives com la de la reculada de l’estació intermodal a l’entorn de la Via Parc.