RedactaVeu / València.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha mantingut una reunió amb la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, en la qual han “teixit una aliança” per reclamar al Govern estatal una Llei per al transport públic metropolità. Per començar, una de les accions que han acordat és celebrar una jornada municipalista amb altres ciutats de l’Estat en el Congrés dels Diputats per reivindicar la necessitat d’elaborar aquesta Llei.

Els dos regidors han coincidit que el “transport públic col·lectiu urbà és un element clau del funcionament de les ciutats, un dels principals motors de les grans urbs, atès que garanteix la mobilitat de tots els ciutadans. Un bon sistema de transport públic, que és quatre vegades més econòmic que el privat, significa una mobilitat urbana més eficient i un major i millor desenvolupament econòmic a les ciutats. Així mateix, és el garant de l’equitat social, ja que és l’únic mitjà que assegura el dret a desplaçar-se lliurement i en igualtat de condicions, independentment de les circumstàncies de l’usuari”, segons ha explicat Grezzi.

Sense llei de finançament del transport públic

Així, València i Barcelona juntament amb altres ciutats sol·licitaran al Congrés espanyol que s’establisca un marc legal estable “al més prompte possible” ja que l’Estat espanyol és l’únic país de la Unió Europea que no compta amb una Llei de Finançament del Transport Públic, el que provoca que no hi haja una ordenació racional de recursos, tal com s’afirma al comunicat difós per l’Ajuntament de València. Aquesta falta de legislació suposa que no està establida quina part dels costos han de suportar els usuaris, les corporacions locals, les comunitats autònomes i l’administració estatal, que són els quatre actors sobre els quals se sosté el sistema, recorden des del consistori del cap i casal. “Cal l’existència d’una norma que establisca quin pes ha d’assumir cadascun d’ells”.

Giuseppe Grezzi i Mercedes Vidal. Foto: Ajuntament de València.

Un altre dels problemes derivats de no disposar de Llei de Finançament del Transport Públic que han detectat els regidors a través de la reunió que han mantingut és la “imprevisibilitat”. I és que, en l’actual sistema, els ajuntaments desconeixen les xifres que l’Estat reflectirà fins a finals d’any, tot i que els pressupostos municipals han d’estar elaborats amb antelació.

València participa per 1a vegada a les Jornades 2020 City Mobility

D’altra banda, el cap i casal ha estat present per primera vegada en les Jornades “2020 City Mobility”. El regidor de Mobilitat Sostenible hi ha participat amb una ponència sobre la plataforma “Smart City VLCi” i totes les aplicacions integrades que té la ciutat de València: l’App Vlc, l’App de la EMT, i tots els assumptes referents a l’administració electrònica.

“Ha causat molt bona impressió. A més a més, hi ha hagut contactes molt interessants amb les ciutats presents (Amsterdam, Londres, Berlín, Bristol, Brussel·les, Chicago, Dublín, Hamburg, Madrid, Marsella, Milà, Nova York o Riga, entre d’altres) de cara al futur, per organitzar actes i conferències sobre mesures i projectes per avançar en el canvi de model urbà i de mobilitat, que ja està en altres ciutats, i que València està promovent. La reunió ha servit per donar a conèixer València, ja que és la primera vegada que participava, cosa que ens indica que tot el que fem, comença a ser conegut a nivell internacional”, ha comentat Grezzi.

Comparteix

Icona de pantalla completa