Renfe ha anunciat que activarà un dispositiu de 38 autobusos diaris amb 2.280 places per garantir la mobilitat entre les estacions de l’Alcúdia de Crespins i Moixent (la Costera) durant la suspensió temporal del servei de Rodalia en aquest tram de la línia C-2. La interrupció del servei començarà el 7 d’abril i s’allargarà previsiblement fins al mes de desembre.Segons ha informat l’empresa, el tall respon a les obres d’Adif per adaptar la línia convencional entre Guadalajara i Saragossa als serveis de l’autopista ferroviària. Aquest projecte implica desviar fins a 40 trens de mercaderies setmanals entre Barcelona i Madrid per la línia València–Alcázar de San Juan, on també circulen els trens de la C-2 i els serveis de l’autopista ferroviària entre València i Madrid.
El tram entre l’Alcúdia de Crespins i Moixent funciona en via única a causa de les obres del Corredor Mediterrani, i el reforç del trànsit ferroviari ha obligat a suspendre les parades a Montesa, Vallada i Moixent per “evitar la saturació del tram i garantir una operativa segura”, segons fonts d’Adif. Aquesta mesura pretén assegurar el funcionament del servei ferroviari de passatgers, que faran una part reduïda del trajecte per carretera.
Els autobusos faran parada també a Montesa i Vallada, seran accessibles i comptaran amb places per a persones amb mobilitat reduïda. Els horaris estan coordinats amb els trens de manera que els transbords disposaran d’un marge de 10 minuts.
Paral·lelament, Adif ha iniciat la inversió de 265 milions d’euros per adequar el traçat Madrid-Saragossa a l’autopista ferroviària, amb ampliació de túnels, renovació de via, millores de drenatge i electrificació. Aquestes actuacions formen part del projecte global de l’Autopista Ferroviària Algesires-Saragossa, amb una inversió superior als 500 milions, que busca augmentar la quota de transport ferroviari de mercaderies i avançar cap a una mobilitat més sostenible.