Amb el propòsit d’ampliar l’oferta comercial en matèria ferroviària Renfe ha ofert una curiosa connexió entre Alacant i València: unir les dues ciutats amb parada intermèdia a Albacete. El primer tram, entre Alacant i Albacete, es faria a través d’AVE i el segon, entre Albacete i l’Estació del Nord de València, es faria a través de tren regional.
Amb aquesta alternativa Renfe pretén connectar les tres destinacions amb bitllets d’enllaç d’un viatge que duraria tres hores i mitja, quasi el doble del que es tarda entre Alacant i València a través de l’Euromed. Cal recordar que les estacions d’aquestes dues ciutats no estan connectades amb l’alta velocitat.

Segons ha publicat el diari Información, l’oferta incorpora la venda a través d’un únic procés de compra que «millora l’experiència de cerca i compra online dels clients», explica el periòdic en boca de Renfe. Els clients tindrien un únic bitllet i es podria adquirir en ambdues direccions, i tot i que multiplicaria l’oferta d’horaris, no sembla que convença massa els usuaris del servei, atès que els viatges serien molt més llargs que els que fins ara s’han oferit.
Alacant i València continuen sense connexió mútua a través de l’alta velocitat, una mancança que des de la societat civil –patronals, sindicats i tota mena d’associacions– han demanat pal·liar amb l’establiment de la línia pertinent, tal com també es reclama entre València i barcelona. Tot i així, l’estació d’Alacant connecta des de fa més d’un any en alta velocitat amb ciutats allunyades com ara Lleó, Palència, Valladolid o Zamora, mentre que des del PP s’insisteix molt en la queixa pel trasllat de l’estació de destinació de Madrid per als trens procedents des d’Alacant, que ha passat a ser la de Chamartín, més allunyada del centre de la capital espanyola que l’estació a la qual arribaven els trens fins ara, la d’Atocha.