Compromís per Gandia, davant l’anunci que Gandia tindrà en estiu una línia diària d’Intercity que connectarà amb Madrid, es pregunta «què passa amb el servei de Rodalia que agafen diàriament centenars d’usuaris per anar a treballar, estudiar o altres assumptes a València».
Renfe ha informat que incrementarà l’oferta de serveis Intercity entre la capital de la Safor i Madrid a partir del 22 de juny i fins al primer de setembre. Durant aquest període hi circularà un Intercity diari per sentit, i així, l’oferta per a la temporada estival serà de 14 trens setmanals en compte dels dos actuals, la qual cosa suposa 3.900 places cada setmana.
La companyia ha assenyalat que la finalització de les obres d’Adif en la via 19 del sector nord a Madrid-Chamartín permet recupera el servei directe d’Intercity entre Madrid i Gandia, i, per tant, desapareix així el pla alternatiu de transport (AVE+Intercity) que s’està efectuant actualment amb transbord a l’estació de València Joaquín Sorolla.
«Menyspreu per a la ciutadania»
Per a la coalició valencianista, «que es promocione i facilite l’arribada de visitants del centre de l’Estat serà bo per al turisme d’estiu, però que no tinguem trens de Rodalia suficients i en condicions per a anar a la universitat o a treballar la resta de dies de l’any no és gens bo, és indignant i un menyspreu per a la ciutadania».
En aquest sentit, Compromís ha tornat a denunciar «la saturació de passatgers de la línia de Rodalia Gandia-València per la mancança de freqüències». «A més del retard en la majora de trens, que en molts casos supera els 20-30 minuts, la duració del trajecte ha augmentat dels 55 minuts habituals als 75 minuts actuals, en els millors dels casos», ha remarcat.
«Anomalies produïdes per la falta d’inversió de l’Estat en la infraestructura, en manteniment, personal o la no duplicació de la via de Cullera fins a Gandia», ha asseverat Compromís per Gandia.