La Unió de Consumidors reclama a l’Administració la creació d’un organisme dins de l’empresa pública en el qual estiguen representats els usuaris perquè es puguen valorar la qualitat del servei de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) i la gestió econòmica «amb total transparència».
A més, l’organització considera «necessària una major participació dels usuaris com a element de transparència que redunde en una major qualitat del servei», assenyala el secretari de l’entitat al País Valencià, Vicente Inglada .
L’entitat ciutadana s’ha referit en un comunicat a «la problemàtica» relacionada amb el sistema de sol·licitud de cita prèvia per a la revisió de la ITV, que insta a fer amb antelació i des de la pàgina oficial de la Generalitat Valenciana. Recorda així mateix que la sol·licitud de cita prèvia és gratuïta, i cal evitar utilitzar altres pàgines no oficials que requereixen de pagament per a oferir aquest servei.
Precisament, la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha alertat a la ciutadania sobre l’existència d’una web fraudulenta (https://sitval.net/) que suplanta a la de les ITV. Aquesta web, fent-se passar per la legítima, ha estat cobrant als usuaris per aconseguir cites falses per a les inspeccions en totes les estacions del País Valencià.
Per això, la Unió de Consumidors aconsella a totes les persones consumidores que hagueren fet el pagament de la reserva sense saber que no era una web oficial o que no hagueren obtingut una cita real, presenten la corresponent reclamació en les Oficines Municipals d’Informació al Consumidor o associacions de consumidors per a reclamar els imports.
Per a aquesta entitat, «el principal problema és el retard actual que existeix en determinades estacions d’ITV, ja que en algunes no donen cita fins transcorreguts dos o tres mesos, per la qual cosa dificulta al consumidor poder dur a terme dins del termini la revisió del seu vehicle». De fet, asseguren que han «diverses consultes relacionades amb aquesta problemàtica».