La connexió en tren entre Alacant i València es reprendrà el 22 de desembre, segons va anunciar ahir a València el ministre espanyol de Transports i Mobilitat, Òscar Puente. El servei ha quedat inhabilitat des que la DANA va afectar diverses comarques valencianes el passat 29 d’octubre, entre aquestes l’Horta Sud, per la qual transcorren les vies que uneixen València amb Alacant i altres poblacions a través de l’Euromed i també del servei de Rodalies a través de la línia C2.
L’afectació principal es troba entre València i Carcaixent (Ribera Alta), amb vora cinquanta quilòmetres de vies i zones molt afectades que impedeixen qualsevol tipus de connexió ferroviària fins que els camins no siguen novament habilitats.
Queixes
Tot i que la tragèdia de la DANA ha fet que l’aturada del servei de tren entre Alacant i València i també entre el cap i casal i altres poblacions pròximes siga imperativa, la desinformació que hi ha hagut a través de Renfe ha sigut denunciada per diversos usuaris.

El servei de Renfe facilita la tornada dels diners d’aquells bitllets que van ser comprats abans de la DANA, tot i que la companyia pública no ha avisat als afectats d’aquesta possibilitat. Els qui havien de fer trajectes entre Barcelona i Alacant no han sigut informats de l’aturada del trajecte ni tampoc del reemborsament, i els qui viatgen freqüentment entre Alacant i València tampoc no han rebut informació sobre les noves possibilitats de connectar aquestes dues ciutats en tren, que és a través d’un AVE que fa transbord a Conca.
En el cas de la connexió entre Alacant i Barcelona, el transbord es fa a Madrid. Cal recordar que entre Barcelona, València i Alacant encara no estava habilitat el servei d’AVE, malgrat ser la segona, la tercera i la huitena ciutats més poblades de l’Estat.
Al seu torn, diversos usuaris també han lamentat que a les estacions els anuncis de viatges continuen «intactes» i no hi ha informació sobre la nova situació de la connectivitat ferroviària, i troben a faltar alternatives com la d’un servei d’autobusos per a suplir els trens que encara no poden circular per les vies.








