Diari La Veu del País Valencià
Plataforma per la Llengua aposta pel futur del català a les xarxes

Plataforma per la Llengua ha posat en marxa una campanya que aposta pel futur del català a les xarxes socials. L’entitat defineix aquests espais virtuals com «el principal mitjà de socialització i informació de les persones joves», i lamenten que les dades de l’ús de la llengua entre els joves «són alarmants i mostren una tendència a la baixa». Per això, consideren, «és urgent fer del català una llengua d’oci i socialització i incentivar-ne l’ús en els entorns digitals».

Amb aquest objectiu, l’ONG del valencià reivindica la campanya de micromecenatge per a potenciar El Mood, el mitjà digital de l’entitat centrat precisament en aquesta mena de continguts; i també la creació d’un canal de TikTok de Plataforma per la Llengua, que segons l’entitat «ha estat tot un èxit» perquè han aconseguit «tots els objectius inicials abans del termini previst».

Imatge de la campanya de Plataforma per la Llengua

Per això, ara han decidit «ampliar propòsits per arribar encara més lluny», i indiquen que «amb una última empenta podrem augmentar la periodicitat de publicació i millorar la qualitat dels continguts». En aquest sentit, demanen una ajuda econòmica «per a elevar el nivell de tots dos projectes amb l’adquisició de material i la contractació de serveis professionals», recursos amb què pretenen encarregar més col·laboradors per a crear continguts i contribuir, així a augmentar la presència de la llengua a les xarxes socials.

Dades

Plataforma per la Llengua lamenta que, segons les dades recollides per l’entitat, només el 12,1% dels joves de Catalunya parlen únicament català habitualment. Aquesta xifra es redueix a l’1% en el cas dels illencs «que manté el català quan algú els respon en castellà», mentre que pel que fa al País Valencià «menys de la meitat dels habitants de la zona valencianoparlant utilitzen en alguna ocasió el valencià amb els amics».

L’entitat, en aquesta situació, defensa que «el català ha de ser una llengua d’oci i socialització», i és per això que aposta per augmentar-ne la presència a les xarxes socials, canals especialment habituals entre la gent jove.

Comparteix

Icona de pantalla completa