De nou, Mercadona ha eixit malparada per la seua gestió dels riscos laborals durant la DANA que va assotar bona part del País Valencià aquest 29 d’octubre. La matinada del 3 de novembre, una quinzena dels seus establiments al País Valencià i Catalunya van ser pintats amb lemes com «els nostres morts, els seus beneficis» o «solidaritat amb les treballadores valencianes». Les accions es van produir a ciutats com València, Alacant, Castelló de la Plana, Pego, Alcoi, Barcelona, Lleida, Girona o Sabadell i han estat reivindicades per l’Organització Juvenil Socialista del País Valencià.
En un comunicat, des d’aquesta organització expliquen que «han dut a terme aquesta acció davant les decisions que va prendre Mercadona, així com tantes altres empreses, de mantenir els seus negocis oberts malgrat els avisos i l’estat d’emergència del passat dimarts a causa de la tempesta DANA».

Imatge viral d’un camió rescatat
Malgrat no ser l’única empresa que va continuar l’activitat normal malgrat els avisos de pluges torrencials i desbordaments de rius, la viralització d’un vídeo dels bombers rescatant el conductor d’una de les furgonetes de repartiments dels supermercats ha provocat que molta gent hi focalitze la ràbia per una tragèdia que ja ha costat més de 200 vides, sense comptar els desapareguts, moltes d’aquestes treballadors que es trobaven a les carreteres.
El mateix dia 3 de novembre, uns joves van recriminar a l’amo de l’empresa, Juan Roig, aquests mateixos fets, en un vídeo que també va viralitzar-se per xarxes.
El fet que el nom i el logotip de Mercadona estiguera pixelat en el vídeo va fer córrer tota una sèrie de teories de la conspiració sobre la influència de l’empresa sobre els mitjans de comunicació. En realitat, el pixelat provenia del vídeo original, publicat pel mateix Consorci dels Bombers de València. Des d’aquesta institució asseguren que aquesta és una pràctica «habitual» per tal de «protegir la intimitat de les víctimes», molts usuaris van identificar-lo com un vehicle de l’empresa i van criticar que s’estigueren fent els repartiments de comandes malgrat els perills que suposaven.
Les crítiques i les pintades, però, no han fet variar la política comercial de Mercadona i el dilluns 4 de novembre, amb una alerta per DANA al Baix llobregat (Catalunya) va tornar a viralitzar-se el vídeo d’un camió de repartiment dels supermercats circulant enmig dels aiguats.