“Els carrils bici no s’aturen” anuncia la pintada al costat d’una bici dibuixada que va desfent-se en bambolles. Al costat, menys artísticament però potser de forma més pràctica, un cartell avisa: “Alerta! Perill! Final de carril bici no senyalitzat”.
Aquests senyals, apareguts de forma anònima les darreres nits a diferents punts de Castelló de la Plana, pretenen denunciar el que consideren que són “punts negres” de la xarxa de carrils bici de la ciutat, per la seua perillositat. Un exemple és el de l’avinguda de l’Alcora, on el carril bici acaba abruptament en un mur i un clot.

De fet, els defensors de la bicicleta de Castelló de la Plana ja tenen experiència en “arreglar” les deficiències en senyalística que consideren que té la xarxa actual, i l’octubre del 2024 ja van realitzar una acció similar, quan van repintar els senyals del carril bici del carrer de Sant Fèlix, que l’ajuntament assegurava que no havia eliminat, però en canvi n’havia eliminat les indicacions.
Amb la mort per atropellament d’un ciclista de 52 anys a finals del gener passat, la preocupació va augmentar i s’han convocat diferents mobilitzacions.
“Bicifestació” massiva
A més de les accions immediatament posteriors a la mort del ciclista, en va seguir una altra de molt més massiva el diumenge 9 de març. Llavors una marxa ciclista o “bicifestació” va reunir centenars de persones convocades per diferents associacions, com el col·lectiu Castelló en Bici o diferents entitats veïnals.

El manifest publicat per a la situació denunciava que “en els darrers anys, la nostra ciutat està patint fortes regressions” en matèria de mobilitat i reclamaven “mesures que milloraren la seguretat: elevació dels passos ciclistes, col·locació de senyals de preferència ciclista i lumíniques, eliminació de les senyalitzacions pintades al terra i que són contràries a la legislació vigent… Considerem que no s’estan realitzant progressos en aquest sentit i que s’està retrocedint en matèria de mobilitat activa, sostenible i segura”.