El Patronat Costa Blanca, Turisme Comunitat Valenciana i la patronal hotelera Hosbec han preparat una campanya contra la «turismefòbia» amb el lema –en castellà– «jo també soc tu, jo també soc turista».
Segons els seus impulsors, es tracta de «la campanya més emocional que apropa els locals i els turistes» del País Valencià, i aposten «per l’empatia per a visibilitzar que la postura del turista i la del resident conflueixen en la mateixa direcció».
Aquesta acció vol «conscienciar els turistes i els residents que existeix un poderós i positiu nexe» entre ells, i reivindiquen «l’orgull de pertinència i l’hospitalitat», valors que segons els impulsors de la campanya «també són comuns entre les persones que visiten les províncies de Castelló, València i Alacant».
«Tothom és resident i turista al mateix temps»
Alhora, els promotors de la iniciativa consideren que s’ha de posar de manifest «l’equilibri existent entre la singularitat del destí i l’experiència inoblidable del viatger, dues cares d’una mateixa moneda que no s’entenen l’una sense l’altra, ja que tothom és turista i resident al mateix temps». I per a emetre aquest missatge han gravat quatre peces audiovisuals amb la intenció de convertir-les en virals. Els espots han sigut gravats a Peníscola (Baix Maestrat), al barri valencià del Cabanyal, a Guadalest i a Benidorm (Marina Baixa).
Per a reforçar aquesta campanya, els organitzadors han convocat una trobada a Benidorm aquest divendres 30 d’agost a partir de les 10.00 a la platja de Llevant, al costat de la Biblioplatja, una de les zones més visitades del municipi. Allà mateix instal·laran una carpa que es convertirà en punt de trobada i en la qual es distribuirà una polsera amb el missatge de la campanya.
La consellera de Turisme, Nuria Montes; el president de la Diputació d’Alacant i alcalde de Benidorm, Toni Pérez –ambdós del PP– i José Mancebo, director del Patronat Provincial de Turisme de la Costa Blanca, hi estaran presents i protagonitzaran un acte institucional a partir de les 11.00.