La insistència del PSPV de València a fer servir les seus com a “punts d’assessorament” per als possibles beneficiaris de la Renda Valenciana d’Inclusió ha tingut la resposta de la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat.
Mónica Oltra no ha fet esment aquesta vegada de les semblances entre l’actitud dels socialistes de la capital i els partits d’extrema dreta. Ha posat el focus en les possibles errades que un personal sense la formació adient pot cometre i els perjudicis cap als sol·licitants que això podria comportar.
“Si tramiten la renda fora dels serveis socials municipals corren un risc equivalent a vacunar-se fora d’un centre de salut”, ha advertit Oltra, en una admonició adreçada també a “posar en valor” els “professionals” d’aquesta branca de l’administració.
A ulls de la consellera d’Igualtat, el personal especialitzat en l’atenció social ha estat menystingut d’una forma semblant a les persones que acudeixen a demanar ajuda. “Volem acabar amb el model assistencialista del PPCV i que la gent puga entrar amb la cara ben alta als serveis socials. De la mateixa manera volem promoure la valoració del personal dels serveis socials”, ha assegurat durant la roda de premsa posterior al ple del Consell.
Oltra ha xifrat en 4.500 persones les persones que van acudir als serveis socials en demanda d’informació sobre la Renda només a la ciutat de València durant la primera setmana que va estar en vigor.
