Pareix que el conseller José Antonio Rovira no acabar d’aclarir-se amb la informàtica. Les notícies sobre dels problemes de la conselleria d’Educació amb els programes i les plataformes digitals acostumen a ser ja recurrents.
Ara ha estat el torn a la plataforma telemàtica d’admissió dels Cicles Formatius de Formació Professional, anomenada Adminova. Des de la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya denuncien haver rebut nombroses queixes i incidències durant el període de matriculació a la FP, que acabava ahir.
«La plataforma es va penjar diverses voltes i si hi intentaves accedir de nit –que a voltes és quan la gent té un moment per asseure’s amb els seues fills per fer aquests tràmits- estava en html o donava error», expliquen des de les associacions de mares i pares d’alumnes.
Amb tot, el problema principal ha estat que a la plataforma no hi havia publicada el 100% del total de l’oferta formativa, «la qual cosa provoca que l’alumnat no puga sol·licitar el centre o el cicle que li agradaria cursar per no aparèixer entre les opcions de tria», continuen des de la Gonzalo Anaya.
Als problemes tècnics i a la falta d’informació actualitzada, enguany s’hi ha sumat els canvis introduïts per la nova Llei de la Formació Professional (LFP) que entrarà en vigor a partir del curs vinent. Així, tots els alumnes es matriculen en un nou cicle o grau havien de sol·licitar l’opció de la LFP, però no així aquells alumnes que estan continuant uns estudis ja començats però canvien de centre. Un punt que també ha provocat moltíssima confusió i errors.
«La matriculació a la FP és més complexa que altres estudis, on la casuística potser és menor –explica un docent de Formació Professional- i s’hi sumes que la plataforma no era gens intuïtiva, no m’estranya que s’hagen produït tantes incidències».
La «mala sort» d’Educació amb la informàtica
Els problemes d’Adminova no són les primeres ensopegades de la conselleria de Juan José Rovira amb els programes informàtics.
El més greu i sonat va ser el caos generat a inici de curs amb les adjudicacions de plaça del personal interí, quan milers de persones van trobar-se sense destinació fins a pocs dies abans de començar el curs –i en alguns casos fins i tot van perdre les plaça- a causa de continuades fallides del sistema informàtic que havia de calcular les destinacions de cada docent segons els seus punts, especialitat i preferència.
Més recentment va ser el cas de la plataforma habilitada per a les proves de diagnosi de competències que s’estan fent a més de 100.000 alumnes de segon de l’ESO i quart de primària, i que havia estat publicitada per conselleria com un gran èxit.
A l’hora d ela veritat, però, la plataforma fallava i es penjava, segons testimonis presencials de diferents centres, així com fallaven especialment els enllaços per poder fer les proves en valencià, obligant als alumnes a fer-les sempre en castellà.