El festival Viña Rock 2025, celebrat a Villarrobledo (Castella-la Manxa, Espanya) de l’1 al 3 de maig, ha estat escenari d’una nova expressió de protesta ciutadana contra el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón. Durant les actuacions de grups com ara Benito Kamelas Auxili i La Fúmiga, el públic va corejar de manera massiva el lema “Mazón dimissió”, en senyal de rebuig a la gestió de la DANA del passat octubre, que va causar 228 morts al País Valencià. De fet, en el concert de la banda originària d’Ontinyent, Auxili, es va corejar també “El president a Picassent”, en referència al centre penitenciari de la població de l’horta sud.
Por más que PPvox se empeñen en sostener a un miserable como Mazón, la gente lo tiene muy claro.
— Ana 🔻☂️ (@Zapatista72) May 4, 2025
MAZÓN DIMISIÓN.#MazonDimissió pic.twitter.com/wfgfKj6KS4
Aquestes manifestacions de descontentament no són aïllades. El 18 d’abril, durant un concert de La Raíz a Alacant, milers de persones van cridar “Mazón dimissió” després d’un emotiu discurs del cantant Pablo Sánchez, qui va agrair als serveis públics l’ajuda rebuda durant el seu tractament contra un càncer. El cantant de La Fúmiga, Artur, també va expressar el seu rebuig al president valencià, demanant que “se’n vaja a sa casa d’una puta vegada” .

Aquestes protestes en espais culturals s’afegeixen a les múltiples mobilitzacions ciutadanes que han tingut lloc des de la catàstrofe. El 9 de novembre de 2024, unes 130.000 persones es van manifestar a València per exigir responsabilitats polítiques per la gestió de la DANA . Des de llavors, s’han succeït diverses manifestacions, com la del 28 d’abril de 2025, convocada per més de 200 entitats cíviques i socials, que van denunciar la manca de protocols d’emergència i la privatització de serveis essencials com el 112.
La indignació ciutadana també es va fer palesa durant el congrés del Partit Popular Europeu celebrat a València a finals d’abril, on més de 1.200 persones van protestar contra el suport de líders com Alberto Núñez Feijóo i Ursula von der Leyen a Mazón, acusant-lo de negligència en la gestió de la catàstrofe.

Aquestes expressions de descontentament reflecteixen una creixent politització dels espais culturals i una demanda ciutadana de responsabilitats polítiques. La música i la cultura es consoliden com a vehicles de protesta i de defensa dels drets i la dignitat de les persones afectades per la DANA.