Els creadors de contingut humorístic en valencià Memes la Safor ha comunicat mitjançant la xarxa social X que Instagram ha tornat a tancar el seu compte, que té més de 26.000 seguidors. «És evident que el nostre humor, un humor que incomoda a madrilenys i posturetes, no és apte per a tindre massa seguidors. Cal fer humor blanc per triomfar en Instagram», han asseverat.
Així mateix, en un comunicat, han explicat que el seu comte d’Instagram «ha sigut tancat indefinidament a causa de múltiples denúncies». I assenyalen que «aquesta actitud és desafiadora», però que estan treballant «activament per a resoldre el problema i recuperar el compte». Per això, agraeixen «enormement el suport i comprensió en aquest moment».
Mentre proven de solucionar-ho, Memes la Safor demana als seus seguidors que es mantinguen connectats a través de les altres plataformes i estiguen atents a qualsevol actualització. Asseguren que s’esforçaran «al màxim per a tornar a compartir riures i contingut divertit» amb tothom. Finalment, agraeixen el suport de la seua comunitat.
Memes la Safor va participar en la cinquena edició de Memètika, la trobada d’autors i autores de mems en valencià, que organitza la Plataforma per la Llengua, celebrada a l’ETNO, el Museu Valencià d’Etnologia, el novembre passat. Una jornada que té l’objectiu d¡de promoure el valencià a les noves formes de comunicació i, en concret, als mems, que s’han convertit en un fenomen viral i en un dels grans protagonistes del món digital. Aquestes creacions tracten l’actualitat política, els esports o la música en clau d’humor i de manera crítica.
D’aquesta manera, Plataforma per la Llengua vol contribuir a promocionar la creativitat en valencià entre els joves i a normalitzar la llengua a les xarxes socials i en l’entorn digital. El coordinador de la jornada, Carles López Cerezuela, va presentar l’Informe Memètika 2023. «Volem, a part de parlar del seu vessant humorístic, intentar interpretar com es produeix la cultura mem», va assenyalar. «El mem està influint en el pensament i en la quotidianitat i no ens adonem com aquest ha entrat en la política o el periodisme», va indicar.
Per part seua, Xus Amores, de Kalebarraka, va remarcar: «Hi ha un gran públic en valencià que consumeix mems». «A més, nosaltres, en la nostra cultura, en la nostra idiosincràsia, som molt de riure’ns de nosaltres mateixos. Aleshores, sí que hi ha molta demanda i oferta», va concloure.