Diari La Veu del País Valencià
L’ocupació turística al País Valencià augmenta un 89% en els nou primers mesos del 2022

El País Valencià ha registrat un augment del 89% de l’ocupació turística durant els nou primers mesos del 2022. Així, de gener a setembre s’han produït 21,6 milions de pernoctacions hoteleres, enfront dels 11,4 milions que hi va haver en el mateix període del 2021, la qual cosa suposa un increment de més de 10 milions, segons les últimes dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Segons la procedència dels visitants, s’hi han incrementat les visites de residents a l’Estat un 40%, però especialment han crescut els turistes estrangers amb un increment del 243%. Així ho ha concretat la Generalitat en un comunicat previ a la visita d’una delegació del País Valencià, encapçalada pel cap del Consell, Ximo Puig, a la Fira de Turisme de Londres (World Travel Market London), que se celebra del 7 al 9 de novembre.

El secretari de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que aquestes xifres permeten confirmar «un fort repunt en el sector, que està molt a prop ja d’igualar els registres anteriors a la pandèmia, i que s’està revelant com un dels motors de la recuperació econòmica» al País Valencià.

«El turisme constitueix un sector fonamental en el nostre teixit productiu, tant per la seua aportació al PIB com per la seua capacitat per a generar llocs de treballs directes i indirectes. Per això, des del Consell som conscients que aquest grup d’activitat constitueix una palanca fonamental de creixement», ha remarcat.

Colomer ha subratllat que des de la Generalitat s’han impulsat diverses iniciatives que han permés dinamitzar les xifres d’aquest sector. «El Bo Viatge i el programa Imserso, que continuaran en l’exercici 2023, han contribuït a mantindre oberta l’oferta turística i els llocs de treballs que s’hi associen», ha afirmat, i ha valorat que es tracta de dues iniciatives «claus» que «han donat un gran resultat».

Importància del mercat britànic

La World Travel Market (WTM) constitueix, juntament amb la ITB de Berlín i Fitur a Madrid, un dels aparadors turístics més grans del món. La Generalitat participa en l’esdeveniment amb un estand propi de 285 metres quadrats amb l’objectiu d’intensificar el contacte amb professionals britànics i facilitar l’arribada de viatgers del Regne Unit, ja que aquest país és un dels principals mercats emissors de turistes cap a terres valencianes.

En els nou primers mesos de l’any, el País Valencià ha registrat més d’1,7 milions de turistes procedents del Regne Unit, la qual cosa suposa una quota superior al 25% del total de turistes i un 390% més que els rebuts el 2021.

«El nostre objectiu en aquest certamen és augmentar la diversificació de la demanda britànica cap a nous productes turístics, com ara birdwatching (albirament d’ocells), la gastronomia, la cultura i el turisme urbà», ha destacat Colomer.

També ha ressaltat el «bon dinamisme» d’altres mercats internacionals, com ara el francés, l’italià, el nòrdic i el neerlandés. D’aquesta manera, segons dades del seu departament, «si es manté la tendència actual», s’estima que el País Valencià «pot aconseguir en el conjunt del 2022 un total de 8,4 milions de turistes internacionals, la qual cosa suposaria recuperar el 88,4% dels 9,5 milions rebuts el 2019».

Comparteix

Icona de pantalla completa