Diari La Veu del País Valencià
Les reformes de Catalá disparen el trànsit al centre de València

Quan l’alcaldessa de València, María José Catalá, va explicar l’eliminació de carrils bus pel carrer de Colón i la reintroducció d’aquestes línies pel carrer de Sant Vicent Màrtir i la plaça de l’Ajuntament, ho va justificar per la necessitat de reduir el trànsit a les vies que, suposadament, havien absorbit els cotxes expulsats de les zones peatonalitzades, com el carrer del Poeta Querol o del Marquès del Túria. El seu pla, assegurava, garantia la reducció del trànsit rodat al centre d’una forma global.

Ara, just poques setmanes després de posar-se en marxa les polèmiques reformes, es pot començar a fer valoració i el resultat és exactament el contrari al promés. De fet, és el resultat esperable que van avançar tots els experts en mobilitat.

Hui mateix, el grup municipal de Compromís ha denunciat els increments de trànsit al conjunt del centre de València. Els més afectats són el carrer de la Pau i el de Xàtiva, on els augments han estat del 37 i el 48% de vehicles, respectivament. En uns altres punts, com a Colón, Poeta Querol o Marqués del Túria, també hi ha una major densitat de trànsit, encara que no tan forta. «En tot cas les xifres desmenteixen els arguments esgrimits pel govern municipal per a justificar els canvis argumentant que es tractava de vasos comunicants, en els quals, en recuperar el trànsit en unes disminuiria en unes altres. El resultat dels canvis introduïts pel regidor Jesús Carbonell és una pujada generalitzada», argumenten des de la coalició valencianista.

El regidor de Compromís per València, Giuseppe Grezzi, ha denunciat que «des de Compromís ja advertírem moltes voltes que les ocurrències de la senyora Català en matèria de trànsit no tenien sentit i que conduirien irremeiablement a un augment generalitzat de la circulació en el centre de la ciutat sense generar cap ni un dels presumptes beneficis anunciats pel regidor Carbonell».

Comparteix

Icona de pantalla completa