Diari La Veu del País Valencià
Les oficines Orienta duen a terme més de 7.000 atencions durant el 2021

Les oficines Orienta de la Generalitat Valenciana, instal·lades per assessorar i donar suport a persones LGTBI, als familiars i persones de l’entorn, han dut a terme un total de 7.107 atencions al llarg del 2021. Aquest servei va ser posat en marxa per la Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives el 2019, i des d’aleshores s’ha consolidat com una «via fonamental de suport i atenció», segons diuen des de la Generalitat.

Amb aquestes oficines es garanteix servei públic d’informació, orientació, assessorament psicològic, legal, administratiu i social oferint els seus serveis a través de les oficines instal·lades a València, Castelló de la Plana i Alacant, a més d’atenció telefònica i per correu electrònic.

Del total de les atencions, 6.856 s’han fet a particulars, de les quals 5.418 són a població del col·lectiu LGTBI i 1.423 a familiars i persones properes. Segons la identitat de les persones usuàries, la majoria venen d’homes cis, en total 2.413, el que suposa el 35,2%, seguit de les atencions a dones cis, amb un total de 1.957 casos.

Les persones trans també representen una part important de les atencions, amb un 31,6%, de les quals 892 corresponen a homes trans, 984 a dones trans i 290 a persones trans no binàries.

D’altra banda, s’han atés 251 consultes de professionals de distints àmbits que han acudit a Orienta per a rebre assessorament sobre diferents qüestions relacionades amb el col·lectiu LGTBI i la seua realitat. Respecte a les orientacions, 2.230 atencions s’han realitzat a heterosexuals, 2.010 a gais, 939 a bisexuals, 704 a lesbianes i 54 a pansexuals.

El grup d’edat que més acudeix a les oficines Orienta es troba entre els 18 i els 30 anys. 2.308 de les atencions, el 33,6%, corresponen a aquesta franja, i 755 atencions s’han fet a persones d’entre 3 i 17 anys.

Quant a l’origen, el 65,5% de les atencions s’ha realitzat a persones nascudes arreu de l’Estat, mentre que el 33,7% s’ha fet sobre persones estrangeres.

D’altra banda, la intervenció psicològica, amb el 41,2% de les peticions, ha sigut el servei més demandat, seguit pel d’informació i acollida, intervenció social i, per últim, la intervenció legal i jurídica.

Orienta també ha creat grups d’ajuda mútua, gestionada i supervisada per professionals de la psicologia per a atendre necessitats més específiques com les de les persones trans, LGTBI o pertanyents al col·lectiu migrant, així com familiars de persones LGTBI o adolescents LGTBI.

Comparteix

Icona de pantalla completa