La Federació Local d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes d’Alacant (FAMPA Enric Valor) ha publicat un estudi que constata «la preocupant situació que encaren els centres educatius a la ciutat com a resultat de dècades de negligència en el manteniment i millora de les seues infraestructures».
L’entitat citada va promoure una enquesta per a recopilar aquesta informació dels centres públics i, segons indiquen, amb les dades aportades pels 31 centres que hi ha participat, es reflecteixen «les preocupacions que estem expressant durant anys». Segons indiquen, han plantejat la situació davant l’Ajuntament d’Alacant i la Conselleria d’Educació.
«La situació actual es caracteritza pels nombrosos problemes en les infraestructures educatives de la nostra ciutat, derivats de la manca de manteniment o d’un manteniment deficient que ha conduït a reparacions repetides. Des de l’Ajuntament se’ns ha comunicat que es tracta “d’avaries puntuals”, en canvi, aquestes suposades incidències puntuals es repeteixen de manera constant i les intervencions realitzades es limiten a situacions temporals que no aborden els problemes de fons», lamenten.
Per tot això, consideren que aquests centres educatius «requereixen una millora substancial en les seues instal·lacions», i que no poden continuar posant «pegats» a cada curs per a solucionar problemes «que requereixen solucions estructurals i a llarg termini».

Les dades
La FAMPA Enric Valor recorda que vora el 90% dels centres tenen més de 35 anys d’antiguitat, i que els problemes principals afecten qüestions com l’accés i la mobilitat, amb la manca d’ascensors i problemes d’accés; l’estat de les instal·lacions esportives, moltes en mal estat; el manteniment general, amb problemes elèctrics, a les finestres i en altres infraestructures; la seguretat, amb incidències en escales, eixides d’emergència i mesures contra els incendis; la neteja, amb deficiències estructurals; les cuines i els menjadors, amb instal·lacions obsoletes i personal insuficient; i el condicionament ambiental, amb problemes de climatització amb la manca de calefacció en hivern i de refrigeració en estiu.
«Aquests problemes no només afecten l’entorn educatiu, sinó que també tenen un impacte directe en la qualitat de l’ensenyament i el benestar dels nostres estudiants», diuen, i exigeixen a les autoritats competents que prenguen mesures «immediates».