L’Associació de víctimes de l’accident del Metro de València ha posat en primer lloc en qüestió la compareixença de Marisa Gracia, aleshores directora de Ferrocarrils de la Generalitat, que va fer el passat 21 de gener en la Comissió Parlamentària que investiga les causes de l’accident del 3 de Juliol de 2006. Marisa Gracia era directora gerent de FGV quan va succeir l’accident, i la persona que va encarregar a l’empresa de comunicació HM&SANCHÍS, preparar les compareixences del 2006.
Segons l’AV3J la susdita empresa “va preparar un informe amb preguntes i respostes perquè tots els compareixents en la comissió anterior digueren el mateix. És a dir, l’Informe d’HM&Sanchís estava donant les respostes. Respostes que coincideixen amb les oferides pels directius i tècnics de FGV. Quina casualitat!”.
Seguidament responsabilitzen Marisa Gracia “d’encarregar-se que tots els membres de FGV digueren exactament el mateix”.
“Comportament totalment inacceptable”
Per tot això, l’AV3J a través d’un comunicat veu “inacceptable, que qualsevol empresa obstaculitze la investigació i incite a mentir als seus treballadors, però encara més greu en ser una empresa pública. Inacceptable que es calcigue la memòria de 43 víctimes i la dignitat de 43 + 47 famílies. Inacceptable que el Govern al qual correspon vigilar el correcte funcionament d’eixa empresa, no censure que es preparen les respostes en els despatxos de FGV. Inacceptable que es mantinga aquesta farsa més de 9 anys….”.
“Marisa Gracia va dir ‘no ser responsable polític. Jo era gerent d’una empresa. Sóc la responsable de la direcció d’una empresa, però no responsable polític’. Doncs això, com a responsable de la direcció de FGV, havia d’haver gestionat de manera més efectiva la prevenció del risc en la circulació. Hauria d’haver fet cas de les denúncies dels sindicats i protegir la corba. Perquè els sindicats ho havien demanat en múltiples ocasions, encara que ella ho negue. El tema de les balises era recurrent en les reunions del Comitè de Seguretat en la Circulació. Però la direcció de FGV va decidir que no era necessari protegir la corba amb sistemes tècnics, bastava amb tenir un senyal en la paret.
Els directius de FGV van decidir deixar tota la responsabilitat de la circulació només en mans de conductor. I es van equivocar”.
I segueixen recordant que “van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides. 43 persones van morir perquè en la línia 1 no hi havia res que frenara el tren. Només un senyal en la paret, que evidentment, no va servir de res……Eixa és la responsabilitat de Marisa Gracia. I la responsabilitat de l’anterior Govern del Partit Popular, era procurar el correcte funcionament de les empreses públiques, entre elles, FGV. Ni ho va fer bé Marisa Gracia, ni ho va fer bé el Govern del Partit Popular. No ho fa bé Marisa Gracia mantenint la seua actitud. No ho fan bé Alberto Fabra ni Isabel Bonig mantenint la seua passivitat.
Però mai és tard per rectificar i fer el correcte. Mai és tard per actuar dignament”, conclou el comunicat.
