El clúster d’automoció i mobilitat (Avia) del País Valencià ha manifestat que «comparteix la preocupació del conjunt de clústers» estatals i europeus davant l’anunci del president dels Estats Units, Donald Trump, d’imposar aranzels del 25% als automòbils fabricats fora del país.
El sector ha lamentat que aquestes mesures arriben en «un moment decisiu per a la transformació de la indústria i en un context de creixent competència internacional». «Des d’Avia considerem que la Unió Europea ha d’augmentar els esforços per a revertir aquestes decisions i, al mateix temps, treballar per a enfortir la indústria d’automoció europea, i per tant espanyola i valenciana», ha assenyalat el clúster.
Així mateix, l’associació empresarial ha destacat que els fabricants europeus «fa dècades que inverteixen als EUA i són part del creixement d’aquest país». «Tant els fabricants com els proveïdors d’automoció han participat des de fa dècades en el creixement econòmic a les comunitats locals i han generat quantiosos ingressos fiscals per al govern estatunidenc», ha exposat.
«Impacte negatiu»
Així, Avia, com el conjunt del sector, considera que «quests aranzels podrien tindre un impacte negatiu, no només en els fabricants d’automoció i la cadena de subministrament, sinó en tota la indústria estatunidenca», ha agregat.
L’entitat ha mostrat el seu convenciment que «els aranzels a les importacions són una penalització que, probablement, pagaran els consumidors estatunidencs, i també seran perjudicials per als fabricants que produeixen automòbils als EUA».
A més, ha recordat que «els fabricants europeus exporten entre el 50% i el 60% dels vehicles que fabriquen als Estats Units, la qual cosa suposa una important contribució positiva a la balança comercial estatunidenca».
Per part seua, el president i conseller delegat de Ford Ibèria, Jesús Alonso, ha assegurat, davant l’establiment per part dels EUA d’aranzels del 25% a les importacions d’automòbils, que es viurà «un temps convuls», però confia que «les coses es calmen». I ha indicat que el comerç transatlàntic és «molt important» i «com menys disrupció allà, millor».