Diari La Veu del País Valencià
L’ampliació del port de València començarà després de l’estiu

Les obres per a la construcció de la terminal de contenidors de l’ampliació nord del port de València, amb un pressupost de més 660 milions d’euros, arrancaran després de l’estiu, una vegada s’adjudiquen al llarg dels pròxims mesos.

Així ho ha anunciat aquest dijous el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, durant la clausura de l’assemblea general de l’Associació de Naviliers Espanyols (Anave). «Set mesos després de la meua presa de possessió com a ministre, puc dir que l’obra està a punt de començar. Si tot va bé, tan bon punt passe l’estiu s’iniciaran les obres de construcció de la terminal, que tan important és per al sistema portuari espanyol», ha avançat.

L’abril passat el ministre va assegurar que el contracte s’adjudicaria al contractista aquest al juny o al juliol. L’última vegada que es va manifestar sobre aquesta obra, va assenyalar que no era previsible que l’ampliació es paralitzara per les pressions que el seu soci en el govern espanyol, Sumar, està fent per qüestions mediambientals.

«L’únic perill seria que un jutjat ens el tirara cap arrere i de moment la resolució de les mesures cautelars ens ha donat la raó. Per tant, no és previsible que hi haja cap mena d’incidència i el lògic és que l’obra, que m’han dit que per a juny o juliol estarà adjudicada, comence dins el termini», va assegurar en un desdejuni d’Europa Press.

La mesa de contractació de les obres va decidir al maig proposar per a l’adjudicació a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Acciona Construcció, SA., Jan de Nul NV i Grup Bertolín, S.A.O., en la seua oferta variant.

Aquesta UTE va obtindre la màxima puntuació en la valoració tècnica de la comissió de l’Autoritat Portuària de València (APV), tant en la seua oferta base com en la seua oferta variant, que és la que ha eixit triada i té un pressupost de 591.905.762,46 euros.

El pressupost base de licitació del projecte constructiu de la nova terminal (dragatge, moll i farciment consolidat) ascendeix a més de 660 milions d’euros (IVA inclòs).

Dissenyat sota un esquema de col·laboració públicoprivada, l’Autoritat Portuària de València s’encarregarà de construir la infraestructura bàsica (dragatge, moll i farciment consolidat), mentre que la companyia TIL, de la naviliera MSC, invertirà en la superestructura, instal·lacions i material mòbil.

Es tracta d’una terminal de 5 milions de TEUS (contenidors equivalents de 20 peus) de capacitat, que s’afegeixen als 7,5 milions de TEUS de capacitat actual, completament electrificada amb energia d’origen 100% renovable, una àrea de depòsit totalment automàtic i una terminal ferroviària adjacent de sis vies de 1.000 metres de longitud, que serà la de major grandària a l’Estat.

Més notícies
Notícia: Discriminació lingüística a una menor: ¡A mi me hablas en castellano!
Comparteix
Denuncien el maltractament a una menor per parlar en valencià en un gimnàs
Notícia: El tribunal que va arxivar el cas Taula reobri la causa contra Mónica Oltra
Comparteix
L'Audiència de València estima parcialment els recursos de les acusacions particulars vinculades als partits d’extrema dreta España 2000 i Vox
Notícia: Unes 157.000 persones participen en les 23 Trobades d’enguany
Comparteix
La comunitat educativa denuncia «les polítiques educatives regressives, segregadores i valencianòfobes del govern valencià»
Notícia: Enguany la campanya «Llegir en valencià» proposa superar les pors [Galeria]
Comparteix
La presentació de a 18a edició ha tingut lloc a Alzira aquest dimecres

Comparteix

Icona de pantalla completa